Bestedingen audioreclame stijgen in het eerste kwartaal

Bestedingen audioreclame stijgen in het eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van dit jaar is er voor 48,8 miljoen euro aan audioreclame uitgezonden. Een stijging van ruim tien procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dat meldt Audify, een onderzoeksbureau naar audioreclame.

89 procent van het bedrag werd besteed aan reclame op de radio. Daarmee ging een bedrag van 43,1 miljoen euro gemoeid. Branded content was goed voor 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro.

De grootste bedragen werden uitgegeven door bedrijven die actief zijn in de retail, financiële dienstverlening en horeca, toerisme en recreatie. De markten voor financiële dienstverlening, telecom, ICT- en voedings- en genotmiddelen zien een groei van hun radioreclame. De merken die je het meest voorbij hoort komen als je radio luistert, zijn onder meer KPN, McDonald's, Odido, Aldi en Promovendum.