Qmusic is weer de populairste radiozender van het land. Tenminste, in de groep die voor adverteerders het belangrijkst is: 20 tot 49 jaar. Radio 538 stijgt ook goed bij deze doelgroep, terwijl NPO Radio 2 haar populariteit ziet verdwijnen. Dat blijkt uit cijfers van het NMO Luisteronderzoek.
In mei behaalde Qmusic een marktaandeel van 21,8 procent: goed voor een stijging van anderhalf procentpunt ten opzichte van mei vorig jaar. Zetten we dat af tegen de vorige maand april, dan moet Q juist wat inleveren.
Radio 538 staat opnieuw op de tweede plek met 13,7 procent marktaandeel. Het station is populairder in vergelijking met vorige maand, en met vorig jaar. Tegelijkertijd zien we NPO Radio 2 als de grote verliezer. De publieke zender was in mei 2024 nog goed voor 11,5 procent, terwijl dat een jaar geleden nog 16,2 procent was. Dat heeft vooral te maken met het vertrek van boegbeelden als Wouter van der Goes en Gijs Staverman, en de verschuivingen in de programmering die daarmee gepaard gaan.