Sky Radio en Radio Veronica zitten in de lift. In de periode oktober/november 2021 stegen de zenders flink in marktaandeel. Ze doen dan ook goede zaken bij adverteerders in de belangrijkste doelgroep: 20 tot 49 jaar. Sky Radio maakt daarmee het verlies van de vorige twee metingen weer goed. Radio Veronica daalde in de afgelopen metingen. Nu zit de zender weer in de lift, met een stijging van 0,7 procentpunt naar 4,7 procent. Ten opzichte van een jaar geleden is dit een daling van 0,2 procentpunt. Qmusic verbreekt ook weer haar eigen record, met een stijging van 0,1 procentpunt. Qmusic is daarmee weer de grootste, met Qmusic Limburg en Qmusic Non-stop Maximum Hits die een belangrijke bijdragen aan het succes van de zender. In de meting stijgt de zender naar 21,5 procent. In november zond de radiozender de jaarlijkse Q-Top 1000 uit. Radio 538 blijft op de tweede plaats staan. Het marktaandeel daalde daar juist met een half procent, naar 14,1 procent. NPO Radio 2 verliest marktaandeel en gaat met een half procentpunt naar beneden, naar 11,3 procent. Een jaar geleden was het marktaandeel nog 1,3 procentpunt hoger.
Ook dit jaar is er geen publiek aanwezig in het Top 2000 Café, tijdens de Top 2000 van NPO Radio 2. Daarom worden er schermen in het café geplaatst, waarop kijkers en luisteraars te zien zijn. Door de coronamaatregelen is het opnieuw niet mogelijk op fysiek bezoekers te ontvangen in Beeld en Geluid op het Mediapark in Hilversum. Tijdens de hele uitzending kan het publiek inbellen om virtueel aanwezig te zijn bij de Top 2000. Kijkers en luisteraars worden dan getoond op een scherm in het Top 2000 Café. Op die manier wil NPO Radio 2 toch nog het gevoel van samenzijn naar de huiskamer brengen. De uitzending van de NPO Radio 2 Top 2000 begint op zaterdag 25 december om 00.00. Bart Arens geeft dan een openingsshow. De show wordt ook uitgezonden op NPO 3. Voorafgaand aan de start blikken de deejays van NPO Radio 2 ook terug. Ook dit wordt uitgezonden op NPO 3, op vrijdag 24 december, vanaf 22.45 uur. Foto: NPO Radio 2/Bullet-Ray.
BNR heeft ondernemers een half uur gratis zendtijd gegeven. Tussen 09.30 uur en 10.00 mochten ondernemers afgelopen donderdag inbellen om reclame te maken voor hun webshop. De voorwaarde was dat het initiatief past binnen de coronamaatregelen. Wie click & collect of afhaalmogelijkheden aanbood, kon een extra podium krijgen bij de radiozender. BNR herhaalt de actie op vrijdag 24 december.
Door de lockdown komen ondernemers in het gedrang. Ze missen inkomsten door de verplichte sluiting van hun winkels. Daarom proberen steeds meer ondernemers hun zaak online voort te zetten, of met een afhaalsysteem te werken. Volgens BNR-hoofdredacteur Mireille van Ark zijn ondernemers ongelooflijk hard getroffen en wil BNR de ondernemers steunen: “Wij willen hiermee laten zien dat wij deze ondernemers, juist in deze tijd een warm hart toedragen”, zegt ze tegen RadioFreak. De actie is onderdeel van een samenwerking tussen de nieuwszender en een marketingbureau.