DPG Media heeft ‘JOE’ voorgesteld als nieuwe landelijke radiozender. Het station wordt het radiozusje van Qmusic. De zender gaat muziek uitzenden uit de jaren 70, 80 en 90. JOE is te horen op het frequentiepakket dat DPG Media begin juli won op de veiling.
De zender krijgt als slogan: ‘good times, great music.’ De komende tijd zal er nog geen vaste programmering zijn. De tijdelijke programmering wordt ingevuld door DJ’s van Qmusic: Kimberley Dekker, Daniël Smulders, Lars Boele en Edwin Noorlander. De rest van de programmering wordt wisselend ingevuld door andere Qmusic-dj’s, onder wie Domien Verschuuren, Marieke Elsinga en Mattie Valk. De verwachting is dat in de komende tijd grote namen uit de radio-industrie bekend worden gemaakt. Zij dragen dan de vaste programmering van JOE.
Vaste elementen in de programmering zijn de dagelijkse ‘JOE Singalong’ van 9.30 tot 10.00 uur en de ‘Eighties Lunch’ van 12.00 tot 13.00 uur, met alleen maar hits uit de jaren ‘80. Jeroen Latijnhouwers en Willemijn Delwel worden de vaste nieuwslezers.
Iwan Reuvekamp, directeur radio van DPG Media, vertelt aan de NOS dat JOE langzaam zal worden opgebouwd. Toch is het belangrijk voor het mediabedrijf dat de zender meteen duidelijk is in het format: ‘Het zal meteen herkenbaar zijn. Dat is belangrijk voor radio.’ Landelijk zal JOE ook mee gaan doen aan de meting voor de luistercijfers, maar die zullen nog geen betekenis hebben, zegt Reuvekamp: “Je moet je in de beginfase niet laten leiden door luistercijfers. Dat hebben we met Qmusic ook niet gedaan.”