Merken lijken soms net mensen. Ze zijn aanwezig op social media waar ze met emotionele verhalen hun menselijke kant laten zien en ze geven menselijke features aan producten of diensten zoals een naam (denk aan Toon van Eneco) of een stem (A ...
SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) verzamelt en ontwikkelt wetenschappelijke kennis op het gebied van merken, marketing en communicatie. In deze podcast gaan we in gesprek met onze onderzoekers over verschillende thema’s. We bieden praktische handvatten voor marketing- en communicatieprofessionals om deze kennis toe te passen.
Merken lijken soms net mensen. Ze zijn aanwezig op social media waar ze met emotionele verhalen hun menselijke kant laten zien en ze geven menselijke features aan producten of diensten zoals een naam (denk aan Toon van Eneco) of een stem (A ...
Het toepassen van vermenselijkingsstrategieën, dat klinkt als een marketingtruc, maar in deze podcast aflevering leggen we uit waarom dat niet het geval is. We horen regelmatig dat merken de menselijke maat uit het oog verliezen en dat ze m ...
Vandaag de dag wordt er veel gesproken over menselijke merken. In een tijd waarin customer journeys worden doorlopen via digitale communicatiekanalen en medewerkers worden vervangen door chatbots, heerst de vraag of deze digitalisering niet ...
Gepersonaliseerde marketingcommunicatie is het aanpassen van marketingcommunicatie aan onze persoonlijke kenmerken, interesses en gedrag op basis van consumentendata. De mogelijkheden van personalisatietechnieken staan op gespannen voet me ...
Door digitalisering hebben bedrijven toegang tot een steeds breder scala aan consumentendata. Hiermee kan marketingcommunicatie worden aangepast aan onze persoonlijke kenmerken, interesses en gedrag: dit is gepersonaliseerde marketingcommun ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.