Gepersonaliseerde marketingcommunicatie is het aanpassen van marketingcommunicatie aan onze persoonlijke kenmerken, interesses en gedrag op basis van consumentendata. De mogelijkheden van personalisatietechnieken staan op gespannen voet met wat gewenst is. Bedrijven stellen zichzelf daarom steeds vaker ethische vragen: wanneer mag je personaliseren en wanneer wil je personaliseren? Waar ligt de balans tussen wat er technisch mogelijk is met consumentendata en wat er gewenst is in personalisatie? En wat is de rol van AVG hierbij? Joanna Strycharz (universitair docent Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam), die haar promotieonderzoek over dit thema heeft uitgevoerd, gaat hierover in gesprek met Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC).
Gemaakt door: SWOCC Eerste aflevering: 05-06-2022
De podcast SWOCC heeft in totaal 5 afleveringen
Maker: SWOCC Datum: 16-12-2020
Maker: SWOCC Datum: 26-04-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.