Aflevering #1 Wat Is Gepersonaliseerde Marketingcommunicatie En Waarom Werkt Het?

· Aflevering van de podcast: SWOCC

Door digitalisering hebben bedrijven toegang tot een steeds breder scala aan consumentendata. Hiermee kan marketingcommunicatie worden aangepast aan onze persoonlijke kenmerken, interesses en gedrag: dit is gepersonaliseerde marketingcommunicatie, ook wel tailoring, targeting of data-driven marketingcommunicatie genoemd. Voor bedrijven biedt personalisering grote kansen, maar bij consumenten heerst het gevoel dat onze privacy wordt bedreigd. Hoe werkt personalisatie eigenlijk, en maakt het uit of je dit vanuit de consument of het bedrijf beoordeelt? Wat zijn gebruikelijke personalisatietechnieken en welke trends zien we? Joanna Strycharz (universitair docent Persuasieve Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam), die haar promotieonderzoek over dit thema heeft uitgevoerd, gaat hierover in gesprek met Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC).

Speelgoedwinkel
SWOCC

SWOCC

Gemaakt door: SWOCC Eerste aflevering: 05-06-2022

De podcast SWOCC heeft in totaal 5 afleveringen

Volgende aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

#1 Wat is gepersonaliseerde marketingcommunicatie en waarom werkt het?

SWOCC · 16-12-2020

00:00 00:25:18