Aan het begin van het nieuwe millennium krijgt de reclamewereld er een compleet nieuwe dimensie bij: internet. De budgetten verschuiven steeds meer van traditionele media als televisie en print naar online. Nieuwe bureaus spelen daar handig ...
De reclame-industrie in Nederland is een boeiende industrie. Sinds de jaren ‘60 is het uitgegroeid tot een volwaardige bedrijfstak. Eén van de succesvolle reclamemakers is Giep Franzen. Hij weet precies op welke manier een campagne zal aanslaan. In de podcast ‘GIEP’ legt hij uit hoe we op het punt zijn gekomen waar we nu staan, en hoe je op een betere manier reclame kunt maken. En daarbij maakt hij gebruik van wetenschappelijke benaderen. Ben je geïnteresseerd in reclame maken en wil je weten hoe je een succesvolle campagne opzet, dan heb je aan ‘GIEP’ een niet te missen podcast. De achtergrond achter het reclame maken is voor iedereen interessant, ook als je zelf niet in de industrie werkt.
Aan het begin van het nieuwe millennium krijgt de reclamewereld er een compleet nieuwe dimensie bij: internet. De budgetten verschuiven steeds meer van traditionele media als televisie en print naar online. Nieuwe bureaus spelen daar handig ...
Vanaf de jaren '90 verandert het medialandschap in rap tempo. Door de komst van commerciële televisie en later door internet moet de reclamewereld zichzelf in hoog tempo opnieuw uitvinden. FHV wordt inmiddels geleid door een nieuwe garde va ...
Binnen FHV is Giep steeds minder zichtbaar. Toch zit hij allesbehalve stil. Hij besteedt het grootste deel van zijn tijd aan onderzoek, iets dat hem al jaren interesseert. Hij wordt in 1990 gevraagd om als gastdocent les te komen geven aan ...
In de jaren '80 breekt een nieuw tijdperk aan, dat vooral veel individualistischer is dan de voorgaande decennia. Consumenten durven ineens te laten zien dat ze succesvol zijn, onder meer door dure en luxe merken te kopen. Dit is ook de tij ...
Na de oprichting groeit FHV als kool en wordt het al snel een van de meest toonaangevende bureaus in Nederland. In het portfolio zitten inmiddels merken als Amstel en Douwe Egberts. De analytische aanpak en het merkdenken blijkt aan te slaa ...
Op 2 januari 1967 wordt in Nederland voor de allereerste keer een televisiereclame uitgezonden. Het luidt een nieuw tijdperk in voor reclame-industrie in ons land. Een nieuwe generatie reclamemakers vindt dat het anders moet: beter, slimmer ...
Op 2 januari 1967 wordt in Nederland voor de allereerste keer een televisiereclame uitgezonden. Het luidt een nieuw tijdperk in voor de reclameindustrie in ons land. Een nieuwe generatie reclamemakers vindt dat het anders moet: beter, slimm ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.