Op 2 januari 1967 wordt in Nederland voor de allereerste keer een televisiereclame uitgezonden. Het luidt een nieuw tijdperk in voor reclame-industrie in ons land. Een nieuwe generatie reclamemakers vindt dat het anders moet: beter, slimmer en creatiever. Eén van hen is Giep Franzen. Hij is mede-oprichter van het iconische bureau FHV. Met zijn gedachtegoed zal hij de Nederlandse reclamewereld voorgoed veranderen. Giep Franzen begint zijn carrière als hulpje op de reclame-afdeling van een textielfabrikant. Hij ziet al snel dat het anders kan. In Nico Hey en Martin Veltman vindt hij twee gelijkgestemden. Reclamebureau FHV is vervolgens snel een feit. Maar hoe kan het in een relatief korte tijd uitgroeien tot hét bureau van Nederland? Wat is het geheim? In deze aflevering: Wilbert Schreurs (reclamehistoricus), Koos Holsmuller (copywriter bij FHV, vanaf 1966) en Hans Klok (account director bij FHV vanaf 1973). GIEP is een Airborne Original, ontwikkeld in samenwerking Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). Deze podcast is mede-mogelijk gemaakt door Ace; Family of Leading Agencies en Adformatie. Naar een idee van: Jeroen de BakkerConcept & Creative Director: Marvin JacobsResearch, interviews & scripts: Anik SeeSr. Producer: Maaike LuijerSound engineer & soundtrack: Sam van OmmenHost: Liesbeth Rasker
Gemaakt door: Audio agency Airborne Eerste aflevering: 15-05-2022
De podcast GIEP heeft in totaal 7 afleveringen
Maker: Audio agency Airborne Datum: 30-03-2022
Maker: Audio agency Airborne Datum: 01-06-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.