Aflevering #2 - Het Ministerie Van Reclame

· Aflevering van de podcast: GIEP

Na de oprichting groeit FHV als kool en wordt het al snel een van de meest toonaangevende bureaus in Nederland. In het portfolio zitten inmiddels merken als Amstel en Douwe Egberts. De analytische aanpak en het merkdenken blijkt aan te slaan bij klanten.Maar Giep wil verder groeien, dus reist af naar New York - hét mekka van de reclame-industrie - en gaat op zoek naar een geschikte partij om mee samen te werken. Ondertussen blijken niet alle drie de FHV-oprichters even gelukkig te zijn met de nieuwe rol waarin ze terecht zijn gekomen sinds de explosieve groei van het bureau. In deze aflevering: Wilbert Schreurs (reclamehistoricus), Koos Holsmuller (copywriter bij FHV, vanaf 1966), Hans Klok (account director bij FHV vanaf 1973) en Paul Schweitzer (strateeg bij FHV vanaf 1977).GIEP is een Airborne Original, ontwikkeld in samenwerking de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC). Deze podcast is mede-mogelijk gemaakt door Ace, Family of Leading Agencies en Adformatie. Naar een idee van: Jeroen de BakkerConcept & Creative Director: Marvin JacobsResearch, interviews & scripts: Anik SeeSr. Producer: Maaike LuijerSound engineer & soundtrack: Sam van OmmenHost: Liesbeth Rasker

Speelgoedwinkel
GIEP

GIEP

Gemaakt door: Audio agency Airborne Eerste aflevering: 15-05-2022

De podcast GIEP heeft in totaal 7 afleveringen

Vorige aflevering

#1 - Het merk als religie

#1 - Het merk als religie

Maker: Audio agency Airborne Datum: 01-06-2022

Volgende aflevering

#3 - De nieuwe garde

#3 - De nieuwe garde

Maker: Audio agency Airborne Datum: 09-06-2022

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

#2 - Het Ministerie van Reclame

GIEP · 01-06-2022

00:00 00:34:17