In deze 27ste aflevering gaan Wessel, Linda én Barend Last opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe toetsen we betekenisvol met de komst van AI? Hoe zetten we toetsen betekenisvol in? Op zich al een complexe en uitdagende vraag, maar met ...
In De Wijsneuzen, de podcast van Vernieuwenderwijs, duiken Linda Litjens en Wessel Peeters in interessante onderwijsontwikkelingen. Daarbij kijken ze verder dan hun neus lang is en zoeken ze uit hoe het zit! Wat wordt er mee bedoeld? Waarom is het belangrijk? En hoe kun je er mee in je les? Diep in inhoud en praktisch op de uitvoering, en dat in ongeveer 15 minuten. Veel luisterplezier! Over Vernieuwenderwijs Als Vernieuwenderwijs - bestaande uit zes enthousiaste leraren en onderwijskundigen - helpen we bij didactiek, curriculumontwerp en toetsing. Dit doen op basis van wetenschappelijk onderzoek en onze eigen leservaring. Daarbij geloven we sterk in leren door ontwerp: krachtig onderwijs ontstaat door het gezamenlijk vorm te geven. Om dit te doen begeleiden we innovatietrajecten, geven we keynotes en trainingen, schrijven we artikelen en boeken en ontwikkelen we producten. Er is daarbij geen one-size-fits-all oplossing: we helpen bij het maken weloverwogen, onderbouwde keuzes – waarbij we graag insteken op leren als continu proces, eigenaarschap en maatwerk. We zijn daarom doorlopend bezig met onderwijsinnovatie en weten wat wel én wat niet werkt. Meer weten? Check: https://www.vernieuwenderwijs.nl
In deze 27ste aflevering gaan Wessel, Linda én Barend Last opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe toetsen we betekenisvol met de komst van AI? Hoe zetten we toetsen betekenisvol in? Op zich al een complexe en uitdagende vraag, maar met ...
In deze 26ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe beoordeel je gedrag? Dat we naast kennis ook steeds meer aandacht willen besteden aan gedragscomponenten, zoals samenwerkingsvaardigheden of profession ...
In deze 25ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe leerzaam is een goed verhaal? Directe instructie, leerstrategieën, blended leren... we zijn in het onderwijs altijd graag bezig met de leertijd zo effe ...
In deze 24ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe bouw ik stap voor stap aan meer zelfstandigheid bij mijn leerlingen of studenten? De mate van zelfstandigheid van onze leerlingen en studenten hangt vo ...
In deze 23ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Welke invloed hebben emoties op leren? Wat we ook doen, we worden op elk moment van de dag beïnvloed door onze emoties. Het spreekt vanzelf dat onze emotie ...
In deze 22ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe leer ik mijn studenten of leerlingen goed falen? Van fouten maken leer je, toch? In deze podcastaflevering onderzoeken we wat er precies gebeurt in ons ...
In deze 21ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Moeten we stoppen met cijfers geven? Cijfers zijn niet weg te denken bij de gemiddelde school of opleiding. Ze geven de waarde van een prestatie weer, ze w ...
In deze twintigste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe houd je rekening met de cognitieve belasting van leerlingen of studenten? Hoe voorkom je dat jouw lesinhoud over de hoofden van leerlingen of stud ...
In deze negentiende aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kunnen breinprincipes ondersteunen bij het motiveren van leerlingen of studenten? Het aanspreken van de motivatie van leerlingen of studenten bli ...
In deze achttiende aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe organiseer je waardevolle feedback in een grote groep? Feedback is één van de belangrijkste factoren in het leerproces van leerlingen en studenten ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.