Aflevering Hoe Geef Je Effectief Instructie Aan Een Beginner Of Een Expert? - De Wijsneuzen #53

· Aflevering van de podcast: De Wijsneuzen

In deze 53ste aflevering gaan Wessel en Linda op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe geef je effectief instructie aan een beginner of een expert? Is het beter om directe instructie te geven of leerlingen en studenten meer zelfstandig met vraagstukken aan de slag te laten gaan? Oftewel kun je beter convergeren of divergeren? Hierover is regelmatig discussie in het onderwijs. Soms wordt daarbij geroepen dat directe instructie evidence-informed is en je anders het leren tekort doet. Andersom wordt er soms geroepen dat de directe instructie het leren kan beperken en dat je meer leert van zelf onderzoeken. Bij deze discussie gaat het regelmatig ook over ‘beginners’ vs ‘experts’. Hoe zit dat nu precies? Waarom zou je voor het één of het ander kiezen? Daarover gaan we in gesprek tijdens deze aflevering! Voorlopig de laatste aflevering van Linda, die met wereldreis gaat! ?? Gelukkig gaan we gewoon door: collega Lotte neemt haar plekje het komende jaar over. Veel luisterplezier en een fijne zomervakantie ?? Meer weten over dit onderwerp? https://www.vernieuwenderwijs.nl/podcast/ Vragen of suggesties? podcast@vernieuwenderwijs.nl

Speelgoedwinkel
De Wijsneuzen

De Wijsneuzen

Gemaakt door: Vernieuwenderwijs Eerste aflevering: 16-04-2023

De podcast De Wijsneuzen heeft in totaal 54 afleveringen

Vorige aflevering

Hoe kom je tot een goede brede brugklas? - De Wijsneuzen #52

Hoe kom je tot een goede brede brugklas? - De Wijsneuzen #52

Maker: Vernieuwenderwijs Datum: 02-07-2025

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

Hoe geef je effectief instructie aan een beginner of een expert? - De Wijsneuzen #53

De Wijsneuzen · 16-07-2025

00:00 00:21:15