In de 39ste aflevering gaan Wessel en Linda op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe zet ik de kracht van vergelijkend beoordelen in in mijn lespraktijk? Sommige dingen verdienen extra aandacht in iedereen zijn lespraktijk en vergelijken ...
In De Wijsneuzen, de podcast van Vernieuwenderwijs, duiken Linda Litjens en Wessel Peeters in interessante onderwijsontwikkelingen. Daarbij kijken ze verder dan hun neus lang is en zoeken ze uit hoe het zit! Wat wordt er mee bedoeld? Waarom is het belangrijk? En hoe kun je er mee in je les? Diep in inhoud en praktisch op de uitvoering, en dat in ongeveer 15 minuten. Veel luisterplezier! Over Vernieuwenderwijs Als Vernieuwenderwijs - bestaande uit zes enthousiaste leraren en onderwijskundigen - helpen we bij didactiek, curriculumontwerp en toetsing. Dit doen op basis van wetenschappelijk onderzoek en onze eigen leservaring. Daarbij geloven we sterk in leren door ontwerp: krachtig onderwijs ontstaat door het gezamenlijk vorm te geven. Om dit te doen begeleiden we innovatietrajecten, geven we keynotes en trainingen, schrijven we artikelen en boeken en ontwikkelen we producten. Er is daarbij geen one-size-fits-all oplossing: we helpen bij het maken weloverwogen, onderbouwde keuzes – waarbij we graag insteken op leren als continu proces, eigenaarschap en maatwerk. We zijn daarom doorlopend bezig met onderwijsinnovatie en weten wat wel én wat niet werkt. Meer weten? Check: https://www.vernieuwenderwijs.nl
In de 39ste aflevering gaan Wessel en Linda op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe zet ik de kracht van vergelijkend beoordelen in in mijn lespraktijk? Sommige dingen verdienen extra aandacht in iedereen zijn lespraktijk en vergelijken ...
In de 38ste aflevering gaan Wessel en Linda op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kun je visueel het leren versterken? Ons werkgeheugen kan een beperkte hoeveelheid informatie aan. Willen we leerlingen en studenten goed helpen met ler ...
In de 37ste aflevering gaan Wessel en Linda op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe bepalen we of blijven zitten zinvol is? Je kent het wel, de leerling of student die maar moeilijk meekomt. Wat is wijsheid, blijven zitten of niet? In d ...
In de 36ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe zorg je voor voldoende leerruimte? We werken ons in een rap tempo door leerinhoud heen, hoofdstuk voor hoofdstuk vinken we af. Maar wordt er ook daadwerk ...
In de 35ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe richt ik de klassenopstelling het beste in? We hebben steeds meer aandacht voor de plaats van feedback in ons onderwijs. We organiseren peerfeedback, gev ...
In de 34ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe zorg je ervoor dat studenten om feedback vragen? We hebben steeds meer aandacht voor de plaats van feedback in ons onderwijs. We organiseren peerfeedbac ...
In de 33ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kun je omgaan met afdwalers? Wazige ogen, blikken naar buiten of er even niet bij zijn; je ziet het iedere les wel eens gebeuren. Leerlingen en studenten ...
In de 32ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kun je evidence-informed lesgeven? Er wordt veel onderzoek gedaan naar 'wat werkt'. Zeker de laatste 15 jaar zijn er ontzettend veel artikelen, boeken en ...
In de 31ste aflevering gaan Wessel en Linda opzoek naar het antwoord op de vraag: Hoe kun je het jaar didactisch goed starten? Het schooljaar is weer van start en we weten: een goed begin is het halve werk. Wessel en Linda delen hun didac ...
In de 30ste aflevering gaan Wessel en Linda, in gesprek met Dr Shyam Barr, opzoek naar het antwoord op de vraag: waarom is zelfregulatie belangrijk? Vorige podcast heb je kunnen luisteren naar het eerste deel van ons gesprek met Dr Shyam B ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.