See omnystudio.com/listener for privacy information. ...
Alles over de economie van, en in de sportwereld. Door Marcel Beerthuizen, van bureau bigplans.
See omnystudio.com/listener for privacy information. ...
Hij kon beter vertellen dan luisteren, luidde de kritiek die links en rechts wel te horen was. Typisch een eigenschap van iemand die het bij zo'n bureaucratische bond allemaal nét iets te stroperig gaat, zegt Beerthuizen. 'Hij wilde gewoon ...
De Zuid-Afrikaanse atlete maakt van nature te veel testosteron aan. Van het internationale Hof van Arbitrage voor Sport CAS moet ze medicijnen nemen om haar testosteronspiegel te verlagen, maar dat weigert ze. Veel mensen hebben het over ...
Op maatschappelijk terrein heeft sportieve winst drie implicaties: een impact op de sportparticipatie, op het individuele welbevinden en op de cohesie van een land. Qua impact op de sportparticipatie zijn er maar enkele voorbeelden van dit ...
Wat voor merk kunnen we als marketeers maken van Frenkie de Jong, vraagt Beerthuizen zich af. Het gaat aan de ene kant om geld, maar aan de andere kant om de maatschappelijke rol die je hebt als voetballer. En De Jong kan zich daar, zo jon ...
De terugkeer van Ajax op het Europese ereschavot stond niet op zichzelf, sprekend over comebacks: aan de andere kant van de oceaan slaagde Tiger Woods erin éindelijk weer eens een Master te winnen. Leuk en lekker voor Woods, maar ook Nike ...
Goed voor de samenleving, maar ook niet per se slecht voor het eigen imago. Al is dat wel een erg cynische benadering, zegt Beerthuizen. 'Het ligt eraan om wie het gaat: bedrijven doen het vaak om zich maatschappelijk betrokken te tonen om ...
Het klinkt onlogisch: een sponsor die eigenlijk anoniem blijft. 'Naamsbekendheid is niet de belangrijkste doelstelling', zegt Beerthuizen. 'ASML zit bijvoorbeeld in de B2B, die is meer op jacht naar talent, dan op jacht naar naamsbekendhei ...
Marcel Beerthuizen van sportmarketingbureau Big Plans ziet het hoofdschuddend aan. 'Nu ook de Nederlandse Sportraad het economisch belang van de Formule 1 Grand Prix ziet en - ongevraagd - zegt dat het Zandvoort moet worden wil Ned ...
De adviesbureaus krijgen steeds meer aanvragen uit de voetbalwereld, zegt Beerthuizen. 'Ze worden door allerlei partijen gevraagd om adviezen uit te brengen. Van investeerders, voetbalclubs, competities en mediapartijen.' KPMG kwam met lij ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.