'De minister is afwachtend en niet pro-actief en moet dit op een andere manier doen,' zegt Beerthuizen, die pleit voor een integrale aanpak. 'Het is een ongelooflijk groot evenement wat een grote impact voor het land gaat krijgen. Kijk naa ...
Alles over de economie van, en in de sportwereld. Door Marcel Beerthuizen, van bureau bigplans.
'De minister is afwachtend en niet pro-actief en moet dit op een andere manier doen,' zegt Beerthuizen, die pleit voor een integrale aanpak. 'Het is een ongelooflijk groot evenement wat een grote impact voor het land gaat krijgen. Kijk naa ...
Dat geldt voor de overheden, die er steeds vaker in slagen om olympische toernooien naar hun land te halen. Maar evengoed voor het bedrijfsleven in veel Aziatische landen. 'Voor China is de drijfveer om in 2025 de grootste sporteconomie te ...
Directe aanleiding is de aankoop van voetbalclub FC Andorra door Barcelonaspeler Gerard Piqué. See omnystudio.com/listener for privacy information. ...
Ook in dit niet-olympische jaar liggen de medailles voor het oprapen, lepelt Beerthuizen de potentiële successen op: Kiki Bertens, Tom Dumoulin, Max Verstappen, de Oranje Leeuwinnen... Alles kan gebeuren, maar het blijft koffiedik kijken. ...
Beerthuizen verwacht dat het WK voor vrouwen echt iets gaat losmaken in Nederland, zowel bij het publiek, als ook bij het bedrijfsleven. Andere trends die Beerthuizen signaleert zijn: 'de rol van sociale media, alles wat er gebeurt op het ...
Groei is de belangrijkste trend voor 2018: 'Die is enorm. Er is zo veel nieuws, en het gaat ook om enorm veel geld - sport, entertainment en Wall Street schuiven steeds dichter tegen elkaar aan. Veel mediabedrijven springen erin, het spons ...
Marcel Beerthuizen van sportmarketingbureau Big Plans vindt dat vrouwen een aanwinst zijn voor de dartswereld. 'Het is helemaal niet erg dat Ashton gisteren verloor van Dekker.' Er was van tevoren wat weerstand tegen het toelaten van vrouw ...
Op dit moment wordt er in Nederland 430 miljoen uitgegeven aan sportsponsoring. 'De rijken worden steeds rijker, de armen steeds armer', stelt Marcel Beerthuizen. 'Dat geldt ook voor de sportsponsoring.' Ajax haalt bijvoorbeeld ieder jaar ...
Normaal gesproken verdient de professionele sport geld met het verkopen van uitzendrechten en kaartjes en natuurlijk sponsoring. Maar Beerthuizen ziet allerlei nieuwe partijen opkomen die er ook geld in willen stoppen, vaak zonder dat ze e ...
Iedere woensdag spreken we met Marcel Beerthuizen van sponsoringadviesbureau bigplans over de ontwikkelingen op het terrein van sport en economie. Vandaag over het vinden van een geschikte stad om grote sportevenementen te organiseren. Want ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.