Social media frustraties? Hebben we allemaal. Vooral als de cijfers tegenvallen. Voldoen je leveranciers niet aan de afgesproken KPIs'? Is een reden voor! In deze aflevering gooien we de kaarten op tafel: wat gaat er mis in onze omgang met cijfers en hoe komt dat? Met een flinke knipoog naar Goodhart's Law – de regel die zegt dat cijfers hun waarde verliezen zodra ze een doel op zich worden – nemen we je mee in de valkuilen van KPI-gekte en een extreme focus op cijfers en metrics. We prikken door oppervlakkige metrics heen en laten zien hoe die blindelingse focus op cijfers je gedrag en dat van je team kan corrumperen. Waarom blijven we zo hangen in korte termijn scoren, terwijl echte impact tijd kost? En hoe gebruik je data en cijfers op een manier die je vooruithelpt in plaats van vastzet?
Gemaakt door: Behavior Boost Eerste aflevering: 17-04-2024
De podcast Gedrag van Alledag heeft in totaal 35 afleveringen
Maker: Behavior Boost Datum: 09-12-2024
Maker: Behavior Boost Datum: 23-12-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.