Het wereldberoemde Philips lijkt nooit meer positief in het nieuws te komen. De licht tak is afgesplitst en onlangs verkocht het de onderdelen die verantwoordelijk waren voor de laatste bekende producten onder het Philips merk. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? 00:00-01:41 - Introductie 01:41-08:08 - Wiki-rubriek: Hoe werkt positioneren voor een typisch B2B product zoals een lift? Bob neemt de mannen mee voor een klein avontuur in hun eigen kantoor: ze nemen de lift! Niet zo spannend, maar Bob is benieuwd hoe een liftbedrijf haar producten eigenlijk positioneert. Hij is verbaasd hoeveel Tal en Ties hier eigenlijk vanaf weten. 08:09-23:13 - Positionering Philips: Wat is gebeurd met dit oer-Nederlandse merk? Van de Philishave tot lampen en televisies, Philips maakte het allemaal. Maar het Philips merk lijkt steeds meer te verdwijnen, inmiddels noemt het zich een 'healthcare' bedrijf en verkocht het onlangs het laatste stukje dat consumentenproducten maakt. Op zijn top werkte 400.000 mensen voor Philips en was het een van de grootste werkgevers ter wereld. Wat is er gebeurt? Verder Wil je input leveren voor onze show? Heb je suggesties voor thema's of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Dank voor het kijken en tot de volgende!
Gemaakt door: Merkelijkheid Eerste aflevering: 05-03-2023
De podcast Don't be a penguin heeft in totaal 39 afleveringen
Maker: Merkelijkheid Datum: 17-08-2023
Maker: Merkelijkheid Datum: 14-09-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.