Conflicten zijn een cruciale sta-in-de-weg om de gewenste verandering en vernieuwing in bestaande organisaties te realiseren. Christian van den Berg & Paul Geertsema, beiden organisatieadviseur bij WagenaarHoes, vertellen in deze aflev ...
Welkom bij De Strategie van de Kreeft, de podcast over veranderen en vernieuwen. Durven je pantser af te werpen, de oude zekerheden en patronen los te laten, en de nieuwe realiteit omarmen. In de Strategie van de Kreeft podcast hoor je hoe bestuurders, managers en ondernemers in hun organisaties bouwen aan ECHTE vernieuwing. De podcast hoort bij het boek De strategie van de kreeft. Deze bestseller is winnaar van de PIM Marketing Literatuur 2021, genomineerd voor Managementboek van het jaar en jaarboek Orde van Organisatieadviseurs. Adviseurs van Lobster Company nemen de interviews af.
Conflicten zijn een cruciale sta-in-de-weg om de gewenste verandering en vernieuwing in bestaande organisaties te realiseren. Christian van den Berg & Paul Geertsema, beiden organisatieadviseur bij WagenaarHoes, vertellen in deze aflev ...
Johan van Luik is mede-oprichter en directeur van Forta, zorgaanbieder die psychische en psychiatrische klachten behandelt. Forta bestaat uit een netwerk van zorgverleners met hun eigen expertisegebied zoals o.a. trauma, depressies, angstkl ...
Innoveren binnen het onderwijs, niet bijbenen maar juist vooroplopen: hoe doe je dat? Kim Cornelius, directeur Zadkine Beauty& Fashion College deelt haar ervaringen bij het opstarten van het Beauty & Design Lab, een beweging naar i ...
Niel Cortenraad, chief strategy officer van Vebego, vertelt hoe hij samen met 40.000 (!) collega’s zorgt voor een schone, veilige en prettige werk-, leer- en leefomgeving. Hij legt in de podcast uit hoe Vebego met een eigen, onderscheidend ...
Bianca van der Neut vertelt vol vuur en met een gezonde dosis humor over haar stichting Kamers Met Aandacht, een non-profitorganisatie die kwetsbare jongeren helpt op weg naar zelfstandigheid. Wat een ongelofelijk krachtige vrouw, met een ...
Ondernemen met plezier: hoe een start-up met abonnementen op kunstbloemen een gat in de markt aanboort en al doende ontdekt op welke pains en gains hun concept succesvol inspeelt. Marjolein en Madeleine geven een kijkje in de ‘kunstbloeme ...
Een gesprek met twee vernieuwers binnen Heijmans. Heijmans bestaat 100 jaar, een eeuw waarin een Brabants familiebedrijf uitgroeide tot een beursgenoteerde bouwonderneming. En Heijmans is volop aan het vernieuwen, want zoals Ton Fleuren, di ...
Jannie van den Broek is altijd op zoek naar innovatieve manieren om waarde toe te voegen aan de zorg. In deze podcast vertelt Jannie waarom de zorg onhoudbaar dreigt te worden en dat vernieuwen noodzaak is. Maar het gesprek gaat vooral ove ...
Hoe zet je een duurzame keten van houtproducten op, waarin je succesvol positie inneemt in alle schakels van een hele lange logistieke keten? Wat komt er allemaal kijken bij duurzaam bosbeheer? En hoe blijf je vervolgens overeind in een ze ...
Pim Roggeveen co-founder van WEAR vertelt over het opzetten en laten groeien van een impactonderneming. Gestart vanuit zijn eigen passie voor sneakers werkt hij aan het bouwen van een tof consumentenmerk dat ook duurzaam is. Authentiek zij ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.