Pim Roggeveen co-founder van WEAR vertelt over het opzetten en laten groeien van een impactonderneming. Gestart vanuit zijn eigen passie voor sneakers werkt hij aan het bouwen van een tof consumentenmerk dat ook duurzaam is. Authentiek zijn is hierbij een sleutelwoord. WEAR verkoop pre-loved (tweedehands) sneakers en maakt je oude sneakers weer fresh. Door sneakers een tweede leven te geven wordt de fashion afvalberg kleiner. Mensen met onbenut arbeidspotentieel krijgen bij WEAR de kans om hun talenten te ontdekken en ontwikkelen. Impact ondernemen is volgens Pim eigenlijk niets bijzonders, iedere onderneming zou een positieve bijdrage moeten leveren én ook een impact onderneming moet een gezond verdienmodel hebben, pas dan kun je echt wat betekenen. Groei is nodig om je impact te maximaliseren, dit vraagt om niet te denken vanuit concurrentie maar vanuit partnerships en iedereen te laten doen waar ze goed in zijn.
Gemaakt door: Lobster Company Eerste aflevering: 17-07-2022
De podcast De Strategie van de Kreeft podcast - over veranderen en vernieuwen heeft in totaal 72 afleveringen
Maker: Lobster Company Datum: 18-02-2023
Maker: Lobster Company Datum: 18-03-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.