De Namarama Show podcast

De Namarama Show

Welkom bij de Namarama Show, waarin ik in gesprek ga met - en op zoek ga naar - namen uit de wereld van marketing en reclame. Mijn naam is Floris Hülsmann, oprichter van naamcreatiebureau Namarama. Ooit begonnen als copywriter en inmiddels uitgegroeid tot ondernemer. Voor mij begint en eindigt alles met een naam. Door middel van inspirerende gesprekken geef ik je unieke inkijkjes in hoe de kracht van namen.

  • Podcast gepubliceerd op: 6-12-2019 22:51:23
  • Maker: Floris Hülsmann
  • Taal: nl
  • Laatste RSS update: 29-10-2025 12:05:00
  • Datum eerste aflevering: 21-1-2019 09:50:15
  • Datum laatste aflevering: 13-10-2025 13:56:00

Speelgoedwinkel

84 Afleveringen

  • 30:57

    Ik zit bij strategisch designbureau Wunder en spreek Alef de Jong. Hij deelt zichzelf vele taken binnen het bureau toe, van merkstrateeg, creatief strateeg tot namenmaker, een echte all-rounder. Wunder is geen designbureau dat alleen maar o ...

  • 37:01

    Vandaag spreek ik met Louise Doorn van HelloMaaS. Zij is de initator van dit in New York gestarte bedrijf waarin recruitment met Artificial Intelligence wordt gemixt tot een nieuw soort marketingbureau. En met succes. Marketing veranderd su ...

  • 46:03

    Ed Stibbe is geen onbekende naam in reclameland. Hij werkte vanaf de jaren ’90 bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company. Ed ge ...

  • 34:08

    Peter C.H. van Leeuwen, wij kennen elkaar al zijdelings van een opdrachtgever die een nieuwe naam kreeg, het voormalige van Dijks Educatie (waarvoor ik de naam Studers.nl bedacht). Hij werkt met zijn bedrijf LeoneBV als interim manager, adv ...

  • 35:26

    Ik ontmoette Erik bij branding bureau Millford waar hij creatief directeur is. Daar ontdekte ik dat hij niet alleen een kei in branding is, hij maakt ook hele bijzondere strips. Hoewel hij al van jongsafaan tekende, begon hij pas na zijn ve ...

  • 37:00

    Hoe vind je nou de leukste baan? Hoe krijg je nou de beste kandidaat voor een vacature? In deze podcast kom je erachter. Vandaag zit voor mijn microfoon dé solliciatie-expert van Nederland: Aaltje Vincent. Zij schreef de bestseller over hoe ...

  • 36:36

    Gijsbrecht Vijn, kijk dat is nou nog eens een mooie oud-Hollandse naam. Toch noemen klanten en collega’s hem gewoon Gijs. Gijs was ooit de freelance streatief (strateeg en creatief) die het in zijn hoofd haalde om een bureau te beginnen. Ee ...

  • 46:19

    Laten we wel wezen, Dick is een van de reuzen uit reclameland. Met zijn enorme ervaring als bureaudirecteur staat hij nu aan het roer bij het DDB Unlimited. En zoals bekend hebben de bureaus het niet makkelijk op dit moment (70% van alle bu ...

  • 31:40

    Willem-Albert Bol is altijd en overal aanwezig binnen DPG Media als directeur Business Development. DPG? Ja, dat is de verhipte naam van De Pers Groep. Bekend van kranten als AD, Het Parool, Volkskrant, Trouw. Bekend van radiostation Q Musi ...

  • 49:51

    Gerhard te Velde is een ondernemer die niets liever doet dan andere ondernemers verder helpen. Vandaar ook de naam van zijn bedrijf: Groeivoer. En groeien, dat doet hij met verve. Hij heeft naar eigen zeggen alle fouten zelf wel een keer ge ...

Vorige Volgende

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

00:00