Hij is een kei in het vinden van de kruispunten van nieuwe technologie en marketing. Jeroen de Bakker was een van de oprichters van Qi. Destijds een berucht en beroemd digitaal bureau voor grote merken als Heineken en Philips. Ik heb het over begin 2000, internet staat nog in de kinderschoenen en de mogelijkheden voor marketing zijn nog oneindig. Nu zijn podcasts – of audiomarketing – het nieuwe stokpaardje van Jeroen bij audio agency Airborne waar hij de kar trekt. De kansen die hij hier ziet doen hem denken aan die begintijd van internet. Waar menig kanaal al redelijk dichtgetimmerd is staan bij podcasts nog volop kansen open. Erg leuk om hier meer over te horen. De reden dat we bij elkaar komen is net gelanceerde podcastserie GIEP. Over Giep Franzen, de original Dutch Mad Man, grondlegger van de Nederlandse reclame, oprichter van het ministerie van Reclame FHV, oprichter van het SWOCC, emiritus hoogleraar… Een man die veel betekend heeft voor marketing en die we dankzij deze serie beter leren kennen. Ook krijg je antwoord op de vraag waar de naam Qi nou vandaan komt (niet wat je denkt) en wat het idee achter Lab1111 was. SHOWNOTES Podcast GIEP Airborne Jeroen de Bakker SWOCC
Gemaakt door: Floris Hülsmann Eerste aflevering: 06-12-2019
De podcast De Namarama Show heeft in totaal 79 afleveringen
Maker: Floris Hülsmann Datum: 21-04-2022
Maker: Floris Hülsmann Datum: 09-06-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.