Als afsluiter van het eerste seizoen hoor je mijn opvattingen over contentteams, hun dilemma´s en de weg die ze moeten volgen om een factor van belang te worden en te blijven. Relevant zijn, onvermijdelijk in de organisatie en met een bijdr ...
De podcast die specialisten in content aan het woord laat.
Als afsluiter van het eerste seizoen hoor je mijn opvattingen over contentteams, hun dilemma´s en de weg die ze moeten volgen om een factor van belang te worden en te blijven. Relevant zijn, onvermijdelijk in de organisatie en met een bijdr ...
Ben jij als webredacteur met je collega’s nog een manusje van alles die voortdurend bezig is om de urgente problemen van anderen op te lossen? Dan is het best slim om aan de slag te gaan met de rollen en prioriteiten in je team, met content ...
In een korte zomereditie van de podcast praat ik met Krispijn Smith over zijn bezoek aan ContentEd, een congres voor contentstrategen dat kort geleden plaatsvond in Edinburgh. De podcast gaat over content design, chunks en blobs maar ook ov ...
Mensen googelen 'jeugdzorg' en ze schrikken zich rot. Dat was het startpunt voor mijn gast in deze podcast, Jeanette Benschop. Eén van haar doelstellingen als communicatieadviseur in de jeugdzorg was het laten zien van de andere kant: de ve ...
Bouke Vlierhuis helpt bedrijven met contentstrategie op basis van gebruikersdata. Hij breekt een lans voor governance: het bijhouden van je content, maar ook het opruimen van je troep. Want waarom moet je die honderden pagina’s waar niemand ...
Het is maandag. Het regent. Je hebt dagen gewerkt aan een tekst over een bijzonder lastig onderwerp. Net nu je denkt ervan af te zijn, ontvang je een bericht van de eindredacteur: ‘Leuk, maar kan het iets pakkender?’… Geen paniek, vindt Kri ...
Marrije Schaake houdt zich bezig met de gebruikerservaring op websites van de publieke sector. Haar advies aan contentspecialisten die hun lezers, gebruikers of bezoekers serieus nemen: ga met ze praten. Inzicht in gedrag krijg je door je d ...
Wat kun je doen wanneer je concludeert dat je website niet op de zoekresultatenpagina verschijnt wanneer (beoogde) klanten, bezoekers of gebruikers een zoekactie uitvoeren in Google? Daarover vertelt Jadwiga Peters je alles in deze podcast. ...
Ton van Leeuwen is contentspecialist. Hij schreef het artikel ‘Begrijpelijke overheidscommunicatie vraagt om meer dan heldere taal’ op LinkedIn (https://www.linkedin.com/pulse/begrijpelijke-overheidscommunicatie-vraagt-om-meer-dan-van-leeuw ...
Deze keer praat ik met twee projectleiders: Annewien Schreuders en Dianne Gosens. Allebei hebben ze al heel wat webprojecten tot een goed einde gebracht. Wat is het voordeel van kijken naar een webproject door een contentbril? Kan of moet j ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.