Het is tijd om het ook eens te hebben over de waarde van branded verkeer. Dit wordt namelijk flink onderschat en wordt ook nog wel eens op neergekeken. Ik sprak nog nooit een bedrijf dat aandacht had voor het aandeel branded verkeer, sterke ...
Chantal is sinds 2010 actief in de SEO-industrie en hielp in die tijd diverse grote en kleine bedrijven om meer uit SEO te halen. Niet door hoger te ranken, maar door breder te ranken. Dat was vaak eenvoudiger en leverde veel sneller resultaten op dan wanneer je maar blijft proberen zo hoog mogelijk in Google te komen. Nu is het tijd om ondernemers en andere SEO-specialisten te inspireren: kijk verder dan die nummer 1 positie, er kan zoveel meer en dat is zoveel eenvoudiger. Stop met het focussen op keywords, stop met het kijken naar links en stop met het volgen van rankings. Focus je op de gebruiker, op zoekopdrachten en relevante content. Op die manier kun je heel eenvoudig in de breedte vindbaar worden en enorm veel relevant verkeer aantrekken! Chantalsmink.nl is de podcast van Chantal Smink.
Het is tijd om het ook eens te hebben over de waarde van branded verkeer. Dit wordt namelijk flink onderschat en wordt ook nog wel eens op neergekeken. Ik sprak nog nooit een bedrijf dat aandacht had voor het aandeel branded verkeer, sterke ...
Afgelopen week voerde Google een aantal wijzigingen door op het gebied van Page Experience. Zo is Page Experience (beter bekend van het onderdeel Core Web Vitals) niet langer een ranking factor. Waarom doet Google doet en wat betekent dit v ...
Binnen SEO kennen we 4 pijlers: techniek, sitestructuur, content en links. Hoe belangrijk is elk onderdeel? Is techniek echt zoveel tijd en geld waard? Kun je met alleen content en wat links al goed ranken? In deze podcast geef ik antwoor ...
In een tijd waarin je moet strijden om de aandacht van je potentiële doelgroep is het maken van sterkte titels en het bepalen van de juiste invalshoek cruciaal voor je succes In deze podcast leg ik je uit hoe je titels maakt waar mensen w ...
Je kijkt naar de resultaten van jouw mooie content en vraagt je af: waarom doen bepaalde blogs of artikelen het zo slecht? Waarom klikt niemand door naar mijn content? Wat doe ik verkeerd? Vrij simpel: je maakt ergens één simpele maar cruci ...
In de podcast over ROI en SEO gaf ik aan dat we dingen eigenlijk niet meer voor SEO moeten doen. Ik heb daar nog heel veel over te delen met je dus daarom een vervolg op die podcast: waarom we dingen niet meer voor SEO moeten doen. In dez ...
Om akkoord te krijgen voor investeringen is het vaak nodig een business case te maken waaruit blijkt wat de ROI is. Voor investeringen in SEO is dat vaak niet anders. Als bedrijven moeten kiezen waar het geld aan uitgegeven wordt, zullen ze ...
Wie dagelijks bezig is met SEO voor zijn/haar webshop is waarschijnlijk bezig met het maken van content om te publiceren op productoverzichtspagina's. Voor nu hartstikke goed, maar wie in de VS kijkt, ziet een aantal belangrijke ontwikkelin ...
Er komt een nieuwe update naar Nederland namelijk de product reviews update van Google. Deze update was al langere tijd uitgerold voor Engelstalige zoekopdrachten, maar vanaf 21 februari wordt de update ook uitgerold naar het Nederlands. He ...
Aanstaande woensdag gaat Google hoogstwaarschijnlijk hun eigen chatbot aankondigen, de tegenhanger van ChatGPT die door Bing is/wordt ingelijfd. Wat gaat het betekenen voor SEO en jouw non-branded verkeer als Google met een chatbot komt? ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.