Een keyword kan meerdere intenties hebben, waar of niet waar? “Doe keyword onderzoek en breng de intentie in kaart, ga vervolgens content maken die bij de intentie past”. Deze tip lees ik op veel plekken op het wereldwijde web. De tip g ...
Chantal is sinds 2010 actief in de SEO-industrie en hielp in die tijd diverse grote en kleine bedrijven om meer uit SEO te halen. Niet door hoger te ranken, maar door breder te ranken. Dat was vaak eenvoudiger en leverde veel sneller resultaten op dan wanneer je maar blijft proberen zo hoog mogelijk in Google te komen. Nu is het tijd om ondernemers en andere SEO-specialisten te inspireren: kijk verder dan die nummer 1 positie, er kan zoveel meer en dat is zoveel eenvoudiger. Stop met het focussen op keywords, stop met het kijken naar links en stop met het volgen van rankings. Focus je op de gebruiker, op zoekopdrachten en relevante content. Op die manier kun je heel eenvoudig in de breedte vindbaar worden en enorm veel relevant verkeer aantrekken! Chantalsmink.nl is de podcast van Chantal Smink.
Een keyword kan meerdere intenties hebben, waar of niet waar? “Doe keyword onderzoek en breng de intentie in kaart, ga vervolgens content maken die bij de intentie past”. Deze tip lees ik op veel plekken op het wereldwijde web. De tip g ...
SEO is een belangrijk kanaal binnen de recruitment, toch maken bijna alle bedrijven een cruciale fout die ervoor zorgt dat ze weinig SEO-verkeer binnenhalen. Daarnaast zit je als recruiter met een aantal uitdagingen: Google for Jobs en de ...
In deze speciale editie van mijn podcast kun je het audiobestand horen van een blog dat ik schreef voor Marketingfacts: CMO, we móeten het even over SEO hebben. Naar aanleiding van een vraag op Linkedin kreeg ik reacties waar ik toch wel ...
SEO staat nooit stil, ook dit jaar gebeurde er weer een hoop: meerdere updates van het Product Reviews Algoritme, een Helpful Content Update, een Link Spam Update, Search on 2022 waar Google grote wijzigingen aan de SERP aankondigde, EAT da ...
Oh oh oh wat is er veel gezegd en geschreven over ChatGPT. Toch wil ik het nóg een keer heel kort met je over ChatGPT hebben. Hoe meer ik erover las, hoe vaker ik zag dat door AI gegenereerde content te herkennen is door AI. Ik was benieu ...
Zul je net zien: heb je allemaal mooi content gemaakt over E-A-T, zet Google gewoon van de ene op de andere dat een letter ervoor. E-A-T is sinds 15 december E-E-A-T. Benieuwd waar deze tweede E voor staan en wat dit betekent voor jouw co ...
Over ChatGPT is al veel gezegd en geschreven. Toch vind ik het nodig om je in 17 minuten wat invalshoeken te geven. Binnen enkele dagen is Google afgeschreven en het vak van copywriter dood verklaard. Toch denk ik dat dit te voorbarig is. J ...
Al eerder maakte ik een podcast waarin ik uitlegde wat E-A-T is en welke niveaus van kwaliteit Google kent. Omdat E-A-T echt heel belangrijk is, wijd ik er nóg een podcast aan. Google zegt namelijk: E-A-T geldt voor elke zoekopdracht en du ...
In deze podcast ga ik in op dingen die je in SEO-tools vindt. We gaan het hebben over het belang van groene vinkjes, wat je moet met toxic links en hoe belangrijk je domein autoriteit eigenlijk nog is. Er zijn een aantal handige SEO-tools ...
Veel bedrijven maken content voor SEO. Wat mij betreft is dat de allerslechtste drijfveer. In deze podcast leg ik uit waarom SEO an sich de slechtste drijfveer is voor content en bespreek ik nog 7 andere fouten die veel gemaakt worden binne ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.