Bijna iedereen neemt keywords als uitgangspunt voor een SEO-strategie: kijk waar mensen naar zoeken en maak daar content over. Het probleem: we gebruiken allemaal dezelfde tools, vinden dezelfde keywords en maken min of meer dezelfde middelmatige content. Niet niets staan SEO-teksten altijd onderaan de pagina. Het resultaat: de index van Google puilt uit. Vind je het gek dat je je niet kunt onderscheiden? Maar er is nog een probleem: een keyword zegt heel weinig over wat je klant nou écht zoekt. Keywords werkten ooit fantastisch maar het is gewoon te druk in Google. Het is dus tijd voor de volgende stap: je klant als basis van jouw contentstrategie. Het mooie: in de VS zie je Google duidelijk bewegen van keywords af naar concrete onderwerpen. Het keywords is niet meer dan een thema geworden, zo lijkt het. Hoe ga jij dan meer uit SEO halen? Hoe voorkom je dat je suffe SEO-teksten gaat maken? Hoe ga jij je onderscheiden van je concurrent? Het antwoord is: QPAFFCGMIM. Wie de QPAFFCGMIM's van zijn of haar klant weet, weet precies welke content je nodig hebt en wat je daarin moet bespreken/behandelen. Het voordeel: de content is veel breder inzetbaar dan enkel SEO, het is namelijk voor alle kanalen mega relevante content. Waarom? Omdat het over je klant gaat! Het is wat mij betreft dé sleutel naar een onderscheidende contentstrategie. Music: Snapp Happy - Silvermansound.com
Gemaakt door: Chantalsmink.nl SEO Podcast Eerste aflevering: 24-07-2022
De podcast Chantalsmink.nl SEO Podcast heeft in totaal 129 afleveringen
Maker: Chantalsmink.nl SEO Podcast Datum: 17-07-2023
Maker: Chantalsmink.nl SEO Podcast Datum: 14-08-2023
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.