Wat komt er allemaal kijken bij de organisatie van een Unconference? Voor de overheid hebben we Unconference “ze luisteren niet” georganiseerd. In een green screen studio namen ruim 25 mensen van verschillende pluimage deel. In deze interactieve sessies schakelen we van plenair naar diverse breakout sessies. We hebben ervaren dat design thinking en value proposition design onderling begrip en empathie oplevert, en zo kansen biedt de interactie tussen burger en overheid te verbeteren. In deze podcast is onze eventmanager Marion van Puijenbroek te gast. We bespreken wat er allemaal komt kijken bij de organisatie van evenementen in deze online vorm. Hoe leidt ze het proces binnen de gewenste banen ? Ontwapenende gamification en een informele sfeer zijn vaste onderdelen want faciliteren een persoonlijke touch. Mensen voelen daardoor aan dat ze fouten mogen maken. Daarbij is het belangrijk dat het programma schakelt van groot naar klein en persoonlijk, zowel in onderwerp als de discussies en het samenwerken. Marion speelt ook een belangrijke rol in verwachtingsmanagement vooraf, de mensen erbij betrekken, zodat ze er zin in hebben en hun tijd en energie eraan willen besteden. In haar cruciale rol van eventmanager en moderator weet ze als geen ander waar je op moet letten, wat wel en niet te verwachten is en dat je moet durven loslaten zodat de deelnemers het verhaal maken. Ze vertelt wie welke rol heeft en pakt, juist op de momenten als zowat de vlammen en rook uit de regiekamer slaan. Want, the show must go on! What is the job to be done in organizing an Unconference? We organized the Unconference ‘’They don’t listen’’ for the government. 25 people participated in a green screen studio. We switch from plenary sessions to break out rooms during this interactive event. We experienced that design thinking and value proposition design will evoke empathy and understanding, that will encourage and positively stimulate contact between the government and citizens. Today’s guest is our event manager Marion van Puijenbroek-Titulaer. We discuss the job to be done in organizing such an online event. How does she keep the process on track to make sure we will succeed? Disarming gamification and an informal atmosphere are fixed components since they facilitate a personal touch. As a result, people feel that it is ok to make mistakes. In addition, it is important that the programme switches from large to small and personal, in terms of subject, discussion and collaboration. Marion also plays an important part in pre-expectation management: involving people so that they look forward to it and want to spend their time and energy on it. In her crucial role as event manager and moderator, she exactly knows what to pay attention to, what to expect and that we must dare to let go, to give the participants the space to create the story. She tells us how the roles are divided, especially when the flames and smoke are about to blow out from the control room. Because, the show must go on!
Gemaakt door: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Eerste aflevering: 28-02-2023
De podcast Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant. heeft in totaal 11 afleveringen
Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 11-11-2020
Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 26-03-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.