Als we kijken naar de natuur en de boeren die op het land aan het werk zijn, dan weten zij iets wat wij in bedrijven nog eigenlijk helemaal niet weten. Dat denk ik tenminste. Waarom zijn er eigenlijk organisaties? Waarom zijn er ondernemin ...
Het ArbeidsMarketingbureau over: het Employee Centric Business model #ECBmodel, Arbeidsmarketing, Arbeidsmarktcommunicatie, HR en Buzz woorden. Van #HumanResources naar #HumanRelations. Hoe traditionele bedrijfsmodellen gekoppeld worden aan het businessmodel waar de medewerker je klant is. Daar schrijven wij een boek over. Doe mee en maak er samen met ons een goed verhaal van.
Als we kijken naar de natuur en de boeren die op het land aan het werk zijn, dan weten zij iets wat wij in bedrijven nog eigenlijk helemaal niet weten. Dat denk ik tenminste. Waarom zijn er eigenlijk organisaties? Waarom zijn er ondernemin ...
Het ArbeidsMarketingbureau prijst uw banen aan. In deze aflevering gaan Harold van Puijenbroek, Lisa van der Pol en Bram Alkema in gesprek over de burger, leerling en medewerker als klant. Hoe zorgen we dat de mensen met jou meedoen? De arb ...
Krapte op de arbeidsmarkt! In deze aflevering gaan Harold van Puijenbroek en Lisa van der Pol omdenken over de arbeidsmarkt en het tekort aan personeel. We horen vaker de term Leven Lang Ontwikkelen, maar wat is dit precies en hoe kan ik a ...
Aanprijzing . Het arbeidsmarketingbureau prijst uw banen aan. Dat is wat arbeidsmarketing doet: zorgen dat mensen naar jou toekomen. Marketing speelt met prijs, plaats, propositie en promotie. Zodat jij ze die op maat gemaakte abonnements ...
In deze podcast geeft Harold van Puijenbroek zijn kijk op recruitment. Hoe hij hiermee te maken heeft gekregen en welke verandering hij nodig acht om de arbeidskrapte te verminderen. Door een inkijk te geven in zijn gedachte over relatie en ...
Door zelf te ploeteren ervaarde onze gast en HR mindshift spreekster Judith Webber dat mensen niet in hokjes passen. Een organogram en afgesloten kamertjes bevorderen de prestaties van medewerkers doorgaans niet, laat staan de gezelligheid ...
Van kantoorbaan naar busbaan In deze podcast staat het Buzzwoord purpose centraal. Hinken op gedachten, wikken en wegen. Dat is slopend. Zeker als je er niet lekker in zit. Totdat je tot de conclusie komt dat het radicaal anders moet. Met ...
Drijfveren binnen innovatieve bedrijven Een compleet beeld van drijfveren van mensen bevordert afstemming tussen organisatie met het type medewerkers. Oranje mensen willen korte termijn doelen stellen en bereiken, groenen delen gevoelens e ...
Persoonlijke drijfveren. Blijf je altijd blauw of geel? Ieder heeft persoonlijke drijfveren wat een ieder een ander perspectief op de wereld geeft. Management Drives theorie plaatst type mensen met specifieke drijfveren in categorieën en k ...
Wat komt er allemaal kijken bij de organisatie van een Unconference? Voor de overheid hebben we Unconference “ze luisteren niet” georganiseerd. In een green screen studio namen ruim 25 mensen van verschillende pluimage deel. In deze intera ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.