Drijfveren binnen innovatieve bedrijven Een compleet beeld van drijfveren van mensen bevordert afstemming tussen organisatie met het type medewerkers. Oranje mensen willen korte termijn doelen stellen en bereiken, groenen delen gevoelens en zoeken naar consensus, waardoor het lang kan duren voordat men tot besluit te komen. Er zit dus kracht en zwakte binnen elk type. Kan drives op een objectieve manier helpen om potentiële medewerkers te matchen op de bestaande cultuur en te beoordelen of zij daar wel of niet op passen? Onze Jacobine Bakker weet als geen ander dat een bedrijf is samengesteld uit diverse drijfveren, ook het bestuur en management. Als je dat als het gaat om werving vroegtijdig in kaart brengt kan dat mismatch met alle schade van dien voorkomen. In deze podcast zoomen we in op innovatie. Vanuit geel perspectief kan dat alleen ontstaan vanuit chaos en avontuur waar eerst al het oude van tafel wordt geveegd om erna volledig out of the box iets nieuw te bouwen. Maar een blauw type ziet verbeteringen onderzoeken voortborduren op de bestaande situatie als zinvol. De gemene deler is dat beide groepen weten dat er iets moet veranderen. Ze zijn er beiden van overtuigd dat er iets moet gebeuren om het lekker te laten doorlopen voor blauw en om vernieuwing te bereiken voor geel. Ieder zijn eigen zingeving en standpunt vanuit eigen initiatief. Daar ligt de waarde van elkaars drijfveren kennen. Begrip hebben voor de ander om samen verder te komen.
Gemaakt door: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Eerste aflevering: 28-02-2023
De podcast Arbeidsmarketing, je medewerker is je belangrijkste klant. heeft in totaal 11 afleveringen
Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 26-03-2021
Maker: Harold van Puijenbroek, Het Arbeidsmarketingbureau Datum: 14-05-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.