Koen Mathys Is Manager Training & Development at TVH Group, with his team responsible for all non-technical, non-product learning and development for the group activities worldwide. Explains how to win the war for talent by giving your workforce the work space they need, the tools they need and the culture they can celebrate. Knows that, instead of thinking of a traditional employee life cycle, future proof organizations understand that it is more valuable and more effective to think of moments that matter and moments of impact. Classifies employee experience as the values coming to live. (And they live it at TVH, although they never use the phrase.) Concludes it’s all about company culture. Warns that if you fail to live the values, you always lose. Gives the winning key: authenticity is key and it’s about doing what you’re telling. It certainly isn’t a poster on the wall. Watch the video, listen to the podcast and get inspired by the captivating description of how to update the employee experience. Learn how to win the war for talent by attracting the right people and understand what they need. Look at the bright new HR, the HR for 2021 and beyond. This podcast is brought to you in collaboration with SAP. +++ Koen Mathys Is Manager Training & Development bij TVH Group. Met zijn team is hij verantwoordelijk voor al het leren dat buiten de technische en product-gerelateerde zaken valt. Dat doen ze voor de hele TVH Group wereldwijd. Legt uit hoe de oorlog om talent echt en effectief gewonnen wordt door de medewerkers de werkplek te geven die ze nodig hebben, door hen de tools ter beschikking te stellen die ze nodig hebben en door hen op te nemen in een cultuur waar ze ook zelf volledig achter staan, een cultuur waarin ze kunnen floreren, waarin ze daadwerkelijk rise and shine. Beseft dat je je vooral niet krampachtig moet vastklampen aan de traditionele employee life cycle. Future-proof organisaties begrijpen dat het pas waardevol en effectief wordt wanneer je je organiseert rond momenten die er echt toe doen en momenten met impact. Omschrijft de employee experience als het tot leven brengen én blijven beleven van de waarden. (En dat is precies wat ze verwezenlijken bij TVH, ook al gebruiken ze het begrip employee experience nooit.) Concludeert dat het allemaal om de organisatiecultuur draait. Dat is dé spil, dé hefboom, dé motor. Waarschuwt dat als je de bedrijfswaarden niet naleeft en niet hoog houdt, je altijd aan het kortste eind trekt. Dan staat de poort wagenwijd open naar de teloorgang. Vertrouwt ons de sleutel toe die naar de overwinning leidt: authenticiteit. Uiteindelijk draait het allemaal om walk the talk. De bedrijfswaarden zijn iets heel anders dan een mooi gevormde leuze aan de muur. Bekijk de video, luister naar de podcast en laat je inspireren door de boeiende beschrijving van het pad dat regelrecht leidt naar een employee experience die er echt toe doet. Laat je inspireren en bewegen tot een stevige update van de employee experience. En kijk hoe de oorlog om talent gewonnen wordt door het aantrekken van de juiste mensen en het doorgronden van wat zij nodig hebben om te floreren. Kijk naar het nieuwe HR, het HR voor 2021 en beyond. (*) Deze podcast wordt aangeboden in samenwerking met SAP. +++ Honger naar meer? SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF - https://zigzaghr.be/inschrijving-nieuwsbrief LEES DE ARTIKELS - https://zigzaghr.be/inspiratie/ ABONNEER JE OP HET TIJDSCHRIFT - https://zigzaghr.be/tijdschrift/ And don’t forget: it’s a great time to be in HR!
Gemaakt door: Lesley Arens Eerste aflevering: 22-05-2022
De podcast #ZigZagHR Brainpickings heeft in totaal 517 afleveringen
Maker: Lesley Arens Datum: 10-05-2021
Maker: Lesley Arens Datum: 14-05-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.