De nieuwe afslankmiddelen van Novo Nordisk en Eli Lilly gaan de wereld veranderen. Ze werken namelijk echt en heel eenvoudig. Maar wat doen we nu? Enerzijds worden mensen ‘vetgemest’, en anderzijds helpen we ze weer van dat overtollige gewicht af. Dit creëert een dubbel verdienmodel. Moeten we dat willen? En waarom is het zo moeilijk om dit te doorbreken?In deze tweede podcast over merkproducten als Ozempic, Wegovy en Mounjaro spreekt Dick Veerman met voedselgedragsonderzoeker Maartje Poelman (WUR) en Luc Hagenaars (UMC Amsterdam), die de ‘commerciële determinanten’ van het voedselsysteem onderzoekt. Luc legt uit dat dit systeem een soort ‘deep state’ is die ons onbewust aanstuurt. Maartje en Luc zijn niet tegen de nieuwe middelen, maar zij willen de luisteraar bewust maken van de invloed die het systeem op ons heeft. Een samenleving die zich bewust is van deze mechanismen, krijgt weer keuzemogelijkheden. Wil je doorpraten over dit onderwerp? Meld je dan aan voor Foodlog Café @WFC op 26 november 2024 van 16:00-18:00: https://mailchi.mp/foodlog/cafe-november2024
Gemaakt door: Foodlog Media Eerste aflevering: 12-11-2024
De podcast Studio Foodlog heeft in totaal 21 afleveringen
Maker: Foodlog Media Datum: 28-10-2024
Maker: Foodlog Media Datum: 11-11-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.