Snoek op Zolder #17 met Inge Molenaar, universitair docent bij het Behavioural Science Institute (BSI) van de Radboud Universiteit en leider van het Adaptive Learning Lab waarin onderzoek wordt gedaan naar onderwijstechnologie met behulp van AI en gepersonaliseerd leren. We praten over samenwerking met scholen in innovatief onderzoek naar gebruik van nieuwe technologie op basis van data, analytics en AI in de klas, meer gepersonaliseerd onderwijs op scholen, de voorsprong in het basisonderwijs op het gebied van adaptieve leeromgevingen, het voortgezet onderwijs dat daar langzaam achteraan komt maar al wel een hoge digitaliseringsgraad heeft, de invloed van de Corona pandemie op de digitalisering van het onderwijs. Verder bespreken we drie manieren hoe je kunt aansluiten op het persoonlijk niveau van een leerling, de toekomst van AI in het onderwijs, de werkgroep onderwijs van de Nederlandse AI Coalitie, bedrijven én studenten die actief participeren in interdisciplinaire teams in de onderwijslabs, learning analytics in het onderwijs en het voorbeeld van hoe Michigan University, een van de voorlopers op dit gebied, hiermee omgaat. En dan hebben we het uiteindelijk ook nog over hybrid human systems, zoals bijvoorbeeld intelligent tutors, en tools op basis van augmented en virtual reality. En tenslotte hebben we het over het beheer en gebruik van datastromen in het onderwijs en hoe UNESCO meedoet in AI in het onderwijs onderzoek vanuit een ethisch perspectief.
Gemaakt door: Hennie Huijgens & Sietse van Gorkom Eerste aflevering: 03-10-2020
De podcast Snoek op Zolder heeft in totaal 29 afleveringen
Maker: Hennie Huijgens & Sietse van Gorkom Datum: 06-01-2022
Maker: Hennie Huijgens & Sietse van Gorkom Datum: 06-02-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.