De eerste Schoolpraat van het nieuwe seizoen. Over een thema dat op ieders lippen ligt: meer mensen ertoe brengen om docent te worden. Want leraar zijn is zó leuk! Maar kennelijk is dit nog onvoldoende doorgedrongen. Twee jonge docenten en ...
Schoolpraat is een serie podcasts van de Kunskapsskolan Community Nederland. Waarin bestuurders, schoolleiders en docenten praten over gepersonaliseerd onderwijs en leerlingen optimaal voorbereiden op de snel veranderende wereld. Niet kijkend in een glazen bol maar met verhalen uit de dagelijkse praktijk. Want veranderen kan NU!
De eerste Schoolpraat van het nieuwe seizoen. Over een thema dat op ieders lippen ligt: meer mensen ertoe brengen om docent te worden. Want leraar zijn is zó leuk! Maar kennelijk is dit nog onvoldoende doorgedrongen. Twee jonge docenten en ...
Vandaag staat Schoolpraat, de laatste van dit seizoen, stil bij twee thema’s die iedereen in het onderwijs meteen zal herkennen: ‘Rust om op adem te komen’ en ‘Flexibel om te ontwikkelen’. Het eerste hard nodig na een bizar schooljaar. Het ...
Dit keer gaat Schoolpraat naar Zweden en Groot-Brittannië. De Zweedse Kunskapsskolan collega’s spraken onlangs in hun eigen podcast serie met de wereldberoemde Britse onderwijsexpert James Nottingham. In deze Engelstalige podcast vertelt N ...
Ruimte geven aan leerlingen. Daarover gaat deze podcast van de Kunskapsskolan Community Nederland. In een wereld die wordt gedomineerd door vroege determinatie, aandringt op permanente educatie en een lage leerling motivatie kent. Op welke ...
Op dit moment zijn veel Nederlandse scholen bezig met het Nationaal Programma Onderwijs en de daaraan gekoppelde Menukaart. Daarover gaat deze podcast van de Kunskapsskolan Community Nederland. Annalies Mulder van het Dr. Nassau College ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.