Alles wat digitaal is wordt al gauw als 'nep' bestempeld. Maar het effect van de technologie waarmee we onze eigen realiteit kunnen creëren, is dat bepaald niet. In deze SCHOKVAST praten Mark en Joris met Sander Duivestein, één van de auteu ...
De podcast voor iedereen in de creatieve industrie die zich wil wapenen tegen de waan van morgen.?? In iedere aflevering van SCHOKVAST duiken we samen met een gast in de veranderlijke wereld op vlak van technologie, innovatie, marketing en media. ?? - Met hosts Mark Schoones & Joris van Heukelom.
Alles wat digitaal is wordt al gauw als 'nep' bestempeld. Maar het effect van de technologie waarmee we onze eigen realiteit kunnen creëren, is dat bepaald niet. In deze SCHOKVAST praten Mark en Joris met Sander Duivestein, één van de auteu ...
In tijden van content-overvloed en allesbepalende algoritmes heeft de mens behoefte aan een mediadieet van lees-, luister- en kijktips van vrienden. In die overtuiging lanceerde onze gast, Wibe van de Vijver, eerder dit jaar de dienst Mohi, ...
In de huidige economische omstandigheden worden mensen slapend arm, want het geldsysteem waar onze economie op rust is stuk. Is dit nog te fiksen of komt er wat voor in de plaats? En op welke manier kan Bitcoin hierin een rol spelen? In dez ...
Mark is klaar met het uurtje factuurtje-model, op basis waarvan creatieve bureaus in de regel worden afgerekend voor hun geleverde werk. Zijn stelling is dat de focus op tijd creatief werk saboteert en dat de waarde van dat werk dus anders ...
Een aflevering met grote thema's dit keer. Hoe willen mensen leven? En hoe gaan ze om met de tijd? Raphael Hunsucker, cultureel ondernemer, onderzoeker én modern orakel, brengt zoveel inhoud en energie in het gesprek, dat stoppen met luiste ...
De media leveren de veiligheidskleppen van een goed functionerende democratie. Maar hoe goed werken die kleppen momenteel? In deze SCHOKVAST deelt Ton Verlind zijn analyse, zoals hij ook doet in zijn boek 'Een schitterende slangenkuil.' Hij ...
Een grote meerderheid werknemers wurmt zich op de werkplek iedere dag in een beperkende rol, waarin ze slechts een kwart van wie ze zijn laten zien. Dit wreekt zich door burn-outs, depressie, chronisch leiden en algeheel onbehagen. Joris pl ...
Als een van de voormannen van Google Nederland zoekt onze gast, Rutger Tuit, naar verbinding tussen YouTube, agencies en brands. Welke trends of mogelijkheden voor verbetering zijn er te bespeuren? En hoe kan de industrie in een veranderend ...
Klanten helpen om merken te laten groeien is het leukste wat hij in zijn carrière ooit heeft gedaan. Onze gast, Maiko Valentijn, CEO van GroupM, ontdoet in deze SCHOKVAST het woord ‘Mediabureau’ van zijn vieze smaak: “Het gaat juist over de ...
Zijn werk als hoofdredacteur van NU.nl is leuker geworden, nu de overgang van Sanoma naar DPG is voltooid. Gert-Jaap Hoekman vertelt hoe journalistiek bedrijven zich, in de 10 jaar dat hij deze rol nu vervult, ontwikkeld heeft. In welke ric ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.