Waarom verspillen we nog onze kostbare tijd aan het zelf kopen en klaarmaken van eten? Past er niet een ander soort voedsel bij deze tijd, een beter, completer, efficiënter soort voedsel? Deze aflevering gaat over convenience food: eten dat bedoeld is om het leven makkelijker te maken. Waarom bevatten dystopische toekomstverhalen vaak het “einde van eten”? Wat maakt de marketing van maaltijdvervangers zo neoliberaal? Bonus: Charlotte probeert een dag te leven op YFood, een maaltijdshake speciaal voor drukke millennials. - Lees hier het artikel dat Bouke bespreekt, over de maatschappelijke veranderingen die we aan de magnetron en de vriezer te danken hebben. - Lees hier het artikel waar Charlotte uit citeert over maaltijdshake Soylent, inclusief interview met oprichter Rob Rhinehart. - Hier vind je het artikel over de perceptie van convenience food. Dank aan Dag en Nacht Media en onze producer Sezen Moeliker. Roos Vervelde heeft ons logo ontworpen. Neem contact met ons op via reddemillennial@gmail.com. Volg ons op twitter en instagram @reddemillennial. Steun ons via vriendvandeshow.nl/reddemillennial. Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Gemaakt door: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Eerste aflevering: 29-03-2022
De podcast Red de Millennial heeft in totaal 34 afleveringen
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 11-06-2021
Maker: Bouke van Balen & Charlotte Remarque / Dag en Nacht Media Datum: 25-06-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.