De vraag of je moet optimaliseren voor zoekmachines, of voor de gebruiker is niet nieuw. Al sinds Google een grote rol speelt in het verwerven van nieuwe bezoekers op je website is het optimaliseren voor zoekmachines een belangrijk thema in internetmarketing-land. De nieuwste update aan het Google-algoritme, genaamd core web vitals, moet zich meer richten op de gebruikservaring van mensen. Maar kan Google de user experience wel meten, door een aantal harde cijfers te bekijken? En is deze ontwikkeling in het voordeel van de ervaring die mensen hebben, of gaan we er juist op achteruit? We bespreken het in deze aflevering. De UX fuck-up gaat deze week over de website van Parro (Topicus). En Gertjan zet deze week ook nog even een bedrijf in het zonnetje, omdat ze juist een geweldige gebruikservaring bieden aan hun klanten, namelijk de Preview app van Apple. De stellingen van deze week zijn: Stelling 1: Optimaliseren voor zoekmachines zorgt voor een sub-optimale gebruikservaring Stelling 2: De enige manier om UX te meten is door met gebruikers te spreken Stelling 3: Developers vinden altijd wel een hack voor betere resultaten, die ten koste gaan van UX
Gemaakt door: Pixelpillow Eerste aflevering: 17-04-2022
De podcast Pillowtalk heeft in totaal 77 afleveringen
Maker: Pixelpillow Datum: 20-04-2021
Maker: Pixelpillow Datum: 14-05-2021
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.