Pagina’s en berichten op je website kunnen je online vindbaarheid schaden Ik ben Caroline en in deze podcast deel ik tips met je om online beter gevonden te worden, zonder dagelijks online zichtbaar te hoeven zijn. Heb je een website? En weet jij nog precies wat er op alle pagina’s en berichten staat? Als ik heel eerlijk ben, ik kijk er echt niet wekelijks naar. Jij wel? Ik heb wel pas alle berichten weer eens bekeken. Een hele belangrijke om niet te vergeten als je online goed gevonden wilt worden. Iedere pagina en ieder bericht draagt namelijk bij aan jouw online vindbaarheid. Als het goed is, heb jij voor iedere pagina en ieder bericht goed nagedacht over de zoekwoorden en de focus zoekwoorden. Inaflevering 34 ga ik hier dieper op in. En wellicht heb je ook nagedacht over de meta omschrijvingen. Inpodcast aflevering 39 deel ik overigens meer over deze meta-omschrijvingen, dus ook daar ga ik nu verder niet op in. Wat voor nu wel belangrijk is, om je pagina’s en berichten überhaupt eens onder de loep te nemen. Draagt alles nog bij aan jouw consistente online vindbaarheid? Of geeft het inmiddels een verwarrend beeld door alles wat er inmiddels veranderd is? Is dat laatste het geval, dan is dat dus schadelijk voor je online vindbaarheid. De zoekmachines en inmiddels ook Al gaan uit van de informatie die jij hen geeft. Maar was je eerst bijvoorbeeld tekstschrijver en heb je een switch gemaakt naar Yoga-docent binnen dezelfde website? Dan raken de zoekmachines de weg kwijt. En jouw potentiële klanten dus ook. Want zoekmachines zijn eigenlijk gewoon websitebezoekers die regelmatig even langskomen om jouw website te beoordelen en te categoriseren. En ja, ook de pagina’s die aan de achterkant bijvoorbeeld op ‘concept’ staan worden in sommige gevallen meegenomen. Meestal niet, maar het kan misgaan en dat is zonde. Bovendien nemen de conceptpagina’s en -berichten wel schijfruimte in wat je website weer langzamer kan maken. En snelheid is een belangrijk meetpunt voor je online vindbaarheid. Dus conclusie, zorg dat je webpagina’s en berichten allemaal nog bijdragen aan een consistent beeld. Een verwarde bezoeker haakt af, ongeacht of het een crawlbot van een zoekmachine of een potentiële klant is. Beide wil je tenslotte te vriend houden. Deze podcast vormt een toevoeging opaflevering 5 die specifiek ging over de #2emaandagvandemaandopruiming in februari; opruiming webpagina’s en kan ook gezien worden als tip voor de #cleanoutyourcomputerday Vind je het leuk om hier eens verder over door te praten? Plan een gratis sparsessie in:https://calendly.com/carmos/sparsessie-online-vindbaarheid Overigens, vind je deze podcast waardevol, geef dan vooral een beoordeling zodat de podcast beter gevonden wordt en we als ondernemers elkaar nog beter kunnen helpen. Nog vragen? Neem contact met me op via Instagram:https://www.instagram.com/carmoscommunicatie/OfLinkedIn:https://www.linkedin.com/in/carolinemosies/
Gemaakt door: CarMos communicatieadvies Eerste aflevering: 07-07-2024
De podcast Online Vindbaarheid, de podcast van Caroline Mosies, CarMos communicatieadvies heeft in totaal 57 afleveringen
Maker: CarMos communicatieadvies Datum: 03-02-2025
Maker: CarMos communicatieadvies Datum: 17-02-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.