Nederlandse journalisten spreken niet graag over klasse, terwijl de effecten van klasseverschil overal zichtbaar zijn. Met wat we consumeren, laten we een identiteit zien en verraden we uit welk milieu we komen. Over smaak valt flink te twisten. In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over klasse en consumptie. Dat doen ze samen met socioloog-in-ruste Bart van Heerikhuizen. Onderwerpen als cultureel kapitaal, opleidingsniveau, duurzaamheid en politiek komen naar voren in het gesprek. In het interview spraken we Rob Simon over doelgroepen in het festivalleven en de onderliggende tekens van klasse. Het item definieert cultureel kapitaal, de belangrijke term van Pierre Bourdieu.
Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019
De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 23-04-2018
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 22-05-2018
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.