Nieuws over voedsel is verwarrend. Berichten spreken elkaar regelmatig tegen: zijn suiker, vet en zout nou goed of slecht voor je? Er is in de media veel aandacht voor de herkomst van ons eten maar verantwoord eten blijft lastig als je alle elementen meeweegt: het milieu, arbeidsomstandigheden en gezondheid. Kunnen media consumenten helpen betere keuzes te maken? In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over de rol die media spelen bij verantwoord eten. Dat doen ze samen met televisiemaker en journalist Teun van de Keuken. We spreken onder andere over verpakkingen, de rol van marketing en voedselmerken. Daarbij bediscussieren we uitgebreid de verantwoordelijkheid die journalisten dragen. In het item bespreekt redacteur Thom Aalmoes wat duurzaam eten precies is en in het interview spreken we Hidde Boersma over wetenschapsnieuws over voedsel en over gentech. Links bij deze uitzending: Hidde Boersma's documentaire over GMO's: https://vimeo.com/188913344 Vox over wetenschapsjournalistiek: https://www.vox.com/2015/3/23/8264355/research-study-hype
Gemaakt door: Onder Mediadoctoren Eerste aflevering: 01-12-2019
De podcast Onder Mediadoctoren heeft in totaal 164 afleveringen
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 07-05-2018
Maker: Onder Mediadoctoren Datum: 04-06-2018
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.