Agentic Commerce, weer zo’n nieuw buzz woord, of staat de retailwereld echt aan de vooravond van een fundamentele verandering? Hebben we straks allemaal een digitale shopping buddy die aankopen voor ons doet? En als dat zo is, wat betekent dat dan voor platformwebshops die juist uitblinken in een breed aanbod? Hebben zij straks nog toegevoegde waarde? Om daarachter te komen, vroegen de Nieuwe Knikkers drie experts uit de retail- en betaalwereld hoe zij deze ontwikkeling zien: Ilja van Poppel (Bol), Stijn Doensen (Decathlon) en Guido Berben (Mastercard). Samen bespreken ze hoe platformspelers zich voorbereiden op deze mogelijke toekomst en waarom hyperpersonalisatie daarbij een belangrijke troef is. Guido neemt ons bovendien mee in de rol van betalen binnen deze nieuwe digitale koopreis. Verrassend genoeg blijkt: agentic betalen is misschien minder nieuw dan het klinkt. Met inzichten uit de praktijk brengen we deze trend terug tot de essentie: wat betekent dit concreet voor retailers, merken en consumenten? Een aflevering die je aan het denken zet en misschien zelfs een beetje vooruit. Meer lezen over Agentic Commerce: Partnership tussen Shopify en OpenAI Aankondiging van Google over hun Agents Payments Protocol PayPal en Agentic Commerce ----------------------------- Deze aflevering is mede-mogelijk gemaakt door Endava, software engineering for a digital age.
Gemaakt door: Arlette Broex & Gertjan Rösken Eerste aflevering: 21-08-2022
De podcast Nieuwe Knikkers heeft in totaal 132 afleveringen
Maker: Arlette Broex & Gertjan Rösken Datum: 01-10-2025
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.