Reclames slagen er steeds minder in de emotionele gebieden in ons brein te kietelen. De reden: steeds meer campagnes kiezen een oppervlakkige insteek, waarin tamelijk letterlijk de woorden uit de briefing doorklinken. Veelal ondersteund met een monotoon ritmische soundtrack en beelden die net zo goed in omgekeerde volgorde gemonteerd hadden kunnen worden. Dit bepleit Orlando Wood (System1) in zijn boek ‘Lemon. How the Advertising Brain Turned Sour’. Wat maakt reclames vandaag de dag precies zo emotieloos? Met welke ingrediënten kunnen we het emotionele vuur weer aanwakkeren? En hoe kun je dit objectief meetbaar maken? In deze podcast geven Tim en Tom praktische antwoorden.
Gemaakt door: Unravel Research & Behavior Eerste aflevering: 14-09-2022
De podcast Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding met Unravel heeft in totaal 101 afleveringen
Maker: Unravel Research & Behavior Datum: 24-08-2022
Maker: Unravel Research & Behavior Datum: 07-09-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.