Aflevering 19 Tim Zuidgeest - Unravel Research

· Aflevering van de podcast: MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals

Tim Zuidgeest is mede-oprichter van Unravel Research. Bij Unravel staat neuromarketing centraal, ofwel hoe consumentenbrein reageert op marketingboodschappen. Unravel Research heeft als missie: goede marketing nog effectiever maken door middel van neutowetenschappelijk onderzoek en inzichten vanuit de psychologie. Inmiddels bestaat Unravel Research 10 jaar. En houdt zich met 2 zaken bezig: -       Neuro-onderzoek door middel van een EEG scan, waarmee het ;echte effect van marketingboodschappen via verschillende reacties en emoties zichtbaar wordt. Soms gecombineerd met eyetracking om daarnaast te zien waar mensen op dat moment naar kijken. -       Unravel Behaviour: inzichten die bekend zijn in de psychologie en neurowetenschappen toepassen in de praktijk. Tim zit boordevol anekdotes over hoe reclame een overheidscommunicatie écht werkt. En vaak genoeg bereiken deze niet hun gewenste doel. Terwijl er voldoende wetenschappelijke kennis voorhanden is om beginnersfouten te voorkomen. In deze podcast hoor je onder andere waarom de kleur van een foutmelding bij de checkout van een webshop zo belangrijk is, hoe een campagne tegen appen in het verkeer juist het tegenovergestelde bereikt, waarom je als merk een als laadicoon niet je eigen logo moet gebruiken, waarom Coolblue het zo goed doet, waarin Nespresso reclames uitblinken en die van Amazon juist niet. Tim legt ook uit over verschillende breinwetten. Je wil in het dagelijks leven bijvoorbeeld niet dat iemand jou de rug toekeert. Ook in advertenties leidt dit tot negatieve reacties. En omdat je automatisch de ogen volgt van mensen, moeten mensen in een commercial wel hun ogen op de juiste dingen gericht hebben.   Waar creatieve agencies onderzoeksbureaus soms als lastig zien omdat ze hun creatieve werk controleren en vaak ook adviseren om het anders aan te pakken, probeert Unravel hier vanuit een partnership gedachte in mee te werken. Door samen optrekken kom je tot het beste eindproduct. Waarbij je het creatieve werk niet bekritiseert, maar samen gaat kijken hoe je het creatieve kan tweaken om tot het beste effect te komen. Dan nog de leestips van Tim: ·       Eigen blog met allerlei wetenschappelijke inzichten (zie https://www.unravelresearch.com/blog/) ·       Huberman lab podcast (https://hubermanlab.com/), over hoe je wetenschappelijke inzichten in je dagelijks leven kan toepassen. Bijvoorbeeld: waarom je geen lampen die hoog hangen moet aan laten als het donker is ·       Diary of a CEO podcast van Steven Bartlett (https://stevenbartlett.com/the-diary-of-a-ceo-podcast/) En Unravel heeft ook een eigen podcast met daarin de opnames van hun webinars over interessante inzichten uit de neuromarketing. Wil je de podcast van Unravel beluisteren? Dat kan oa via Apple podcast: https://podcasts.apple.com/us/podcast/neuromarketing-gedragsbe%C3%AFnvloeding-met-unravel/id1642499411 Via Spotify: https://open.spotify.com/show/60i5cGHqWnBkQMdLMP0Hbm of via Google: https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9hMjIzMTg2OC9wb2RjYXN0L3Jzcw  

Speelgoedwinkel
MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals

MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals

Gemaakt door: Ewout Witte Eerste aflevering: 25-03-2022

De podcast MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals heeft in totaal 31 afleveringen

Vorige aflevering

Volgende aflevering

20 Bas Cohen - One2Ten

20 Bas Cohen - One2Ten

Maker: Ewout Witte Datum: 23-03-2023

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

19 Tim Zuidgeest - Unravel Research

MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals · 08-02-2023

00:00 0:32:51