Ik had op het HEMA hoofdkantoor in Amsterdam-Noord een mooi gesprek met Jung Sun Beijsens: manager marketing analytics bij HEMA. Jung Sun is een enorm ervaren retailmarketeer en heeft voor een hele winkelstraat aan mooie retailmerken gewerkt. Met haar sprak ik over alle uitdagingen waar HEMA mee te maken heeft, de nieuwe strategie en de rol die inzichten daarin spelen. Jung Sun stuurt een team aan met een marktonderzoeker, twee consumentonderzoekers en een prijsonderzoeker. Zo moet de organisatie meer datagedreven gaan werken. Want waar HEMA nog altijd een zeer sterk imago heeft, moeten de verkopen niet achterblijven. HEMA zet vooral in op betaalbare producten van hoge kwaliteit. Die idealiter meerdere generaties lang meegaan. In de huidige tijd van inflatie en onzekerheid, is dat de basis waar HEMA in gelooft. En dat is ook hoe het ooit bijna 100 jaar geleden is begonnen: goede producten voor een degelijke prijs. En daarmee keert HEMA terug naar het oude gevoel. Maar wel in een modern jasje.
Gemaakt door: Ewout Witte Eerste aflevering: 25-03-2022
De podcast MI Inspiration: dé podcast voor marketing intelligence professionals heeft in totaal 31 afleveringen
Maker: Ewout Witte Datum: 09-09-2022
Maker: Ewout Witte Datum: 17-11-2022
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.