In deze aflevering gaat Jeroen in gesprek met Wessel Voets. Wessel en Factor gaan way back. Ooit was hij stagiair bij ons. Inmiddels werkt hij als Marketing Director Netherlands bij SAP. Jeroen en Wessel duiken in een interessant topic: na ...
De Merkwaardige podcast van Factor Tachtig. Wij zijn merkmakers uit Eindhoven met een voorliefde voor tech. In deze podcast gaat Jeroen samen met zijn collega’s op zoek naar het verhaal achter merkmaken.
In deze aflevering gaat Jeroen in gesprek met Wessel Voets. Wessel en Factor gaan way back. Ooit was hij stagiair bij ons. Inmiddels werkt hij als Marketing Director Netherlands bij SAP. Jeroen en Wessel duiken in een interessant topic: na ...
Werk je in marketing dan werk je aan de positionering van merken. En daaruit komt ook de propositie voort. Die ene unieke belofte die je aan klanten doet. Bij Factor spreken we liever van een ‘sweet spot’. De positie in het brein die je al ...
In kleine stapjes merkwaardig gedrag veranderen. We hebben ze nu al een paar keer genoemd: De Tiny Habits. Het is een methode voor gedragsverandering van wetenschapper BJ Fogg. Zijn theorie is dat wanneer je nieuwe gewoontes wil ontwikkelen ...
In deze aflevering volop aandacht voor de luisteraarsvraag van Edwin. Zijn vraag luidt: "De launch van een merkuiting, propositie of een campagne slaat niet aan als van te voren verwacht. Hoe ga je hier als merk mee om? Ga je bijsturen op ...
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (merkactivisme) is niet iets wat je zomaar als marketingspeeltje moet aanwenden en gewoon even snel in je logo stopt. Maar wat is het dan wel? Je wil ergens beginnen. Is het een kwestie van duurzaam ...
Weet je nog toen Smiths chips Lays werd en Raider Twix? Of toen de Postbank ING werd en van blauw naar oranje ging? Ook wij krijgen vaak te horen dat klanten iets fris en iets nieuws willen. Of te maken krijgen met een naamsverandering. Is ...
Jeroen schreef er al eens een blog over: het verschil tussen branding en marketing. Hierin stelde hij: alle marketing is branding, maar niet alle branding is marketing. Wat is branding? Wat is marketing? En waar overlappen de twee elkaar? ...
De grote vraag die Lonneke en Jeroen in deze aflevering gaan beantwoorden is: “Hoe zorg je dat de je die cultuur van je organisatie en je merkwaarden met elkaar verweeft zodat het elkaar versterkt?” Het antwoord zit verscholen in je custom ...
In deze aflevering gaan Lonneke en Jeroen het hebben over de bedrijfscultuur. Het maken van je merk is hier onlosmakelijk mee verbonden. Want, het maken van een merk is iets wat door de hele organisatie heen gedaan zou moeten worden en nie ...
Waar hoort merkmaken thuis in je organisatie? Wie bepaalt hoe je merk eruit ziet en klinkt? Welk archetype er bij past? De directie? Sales? Of is het het speeltje van de marketingafdeling? Daar gaan Jeroen en Lonneke het deze keer over heb ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.