Tijn Baart, oprichter van IJsbaart, is opgeleid als kok en begon met de verkoop van zijn zelfgemaakt ijs vanuit een foodtruck. De verkoop tijdens festivals ging zo goed dat hij in 2018 besloot ook het horeca-kanaal aan te boren. Roderick Verplanken, mijn andere gast vandaag, is sinds 2023 de marketingman bij IJsbaart. Daarvoor was hij o.a. head of marketing bij Too Good Too Go en marketing director bij Maxxium. Onder zíjn leiding heeft het merk vorig jaar een grote merkmetamorfose doorgemaakt en is besloten om het ijs 100% plantaardig te maken. Wat betekent dat smaken als Red Velvet, Appeltje Peertje en Choco Brownie niet meer gemaakt worden van melk, maar van cashewnoten.
Gemaakt door: Wouter Boon Eerste aflevering: 06-05-2023
De podcast MerkPioniers heeft in totaal 14 afleveringen
Maker: Wouter Boon Datum: 12-09-2024
Maker: Wouter Boon Datum: 14-11-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.