In een driedelige podcastserie bespreken we de succesfactoren en lessen bij innovatietrajecten in het basisonderwijs. In deze eerste aflevering: het belang van betrokkenheid en enthousiasme binnen een schoolteam of -bestuur. Gepersonaliseerd leren, digitale geletterdheid en technologische ontwikkelingen zoals virtual reality en robotica: allemaal onderwerpen waar scholen mee aan de slag willen. Maar hoe doe je dat? Binnen het programma Slimmer leren met ICT werkten de PO-Raad, Kennisnet en 100 schoolbesturen uit het basisonderwijs, de afgelopen 4 jaar, aan 25 versnellingsvragen over deze onderwerpen. De succesfactoren en lessen delen wij in een podcastserie. In de eerste aflevering vertellen Sijbrand Dijkstra van Ambion Holding en Frank Tigges van Stichting Klasse over het belang van betrokkenheid en enthousiasme binnen een schoolteam of -bestuur. Benieuwd naar de praktijkvoorbeelden? Bekijk het praktijkvoorbeeld over virtual reality en augmented reality via: https://www.slimmerlerenmetict.nl/praktijkvoorbeelden/welke-rol-kan-virtual-reality-augmented-reality-spelen-bij-diep-leren-de-klas-0 Bekijk het praktijkvoorbeeld over learning analytics via: https://www.slimmerlerenmetict.nl/praktijkvoorbeelden/hoe-kunnen-we-met-learning-analytics-de-intern-begeleiders-en-leraren
Gemaakt door: Stichting Kennisnet Eerste aflevering: 19-11-2019
De podcast Kennisnet-podcast heeft in totaal 162 afleveringen
Maker: Stichting Kennisnet Datum: 26-11-2018
Maker: Stichting Kennisnet Datum: 30-01-2019
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.