In deze podcast bespreken Roderick en Monique het IKEA-effect, een sociaal psychologisch fenomeen waarbij mensen meer waarde hechten aan producten of diensten waar ze zelf moeite in hebben gestoken. Ze bespreken hoe dit effect werkt en hoe het kan worden toegepast in organisaties. Ze benadrukken het belang van betrokkenheid, eigenaarschap en het stimuleren van medewerkers om actief mee te denken en bij te dragen. Ze waarschuwen ook voor het negatieve aspect van het IKEA-effect, waarbij mensen te veel waarde hechten aan hun eigen inbreng en niet openstaan voor ideeën van anderen. Ze eindigen met de suggestie van een mogelijk 'Behavior Boost effect' als volgend onderwerp.
Gemaakt door: Behavior Boost Eerste aflevering: 17-04-2024
De podcast Gedrag van Alledag heeft in totaal 30 afleveringen
Maker: Behavior Boost Datum: 13-07-2024
Maker: Behavior Boost Datum: 20-08-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.