In deze aflevering bespreken Roderick en Monique het gebruik van quick fixes in organisaties. Ze delen een voorbeeld van een bedrijf dat taartjes uitdeelt om waardering te tonen aan medewerkers, maar hiermee het onderliggende probleem van ongewaardeerd voelen niet aanpakt. Ze benadrukken dat quick fixes op zichzelf niet slecht zijn, maar dat ze vaak symptomen bestrijden in plaats van naar de oorzaken te kijken. Ze bespreken ook de verslavende werking van quick fixes en het belang van het analyseren van het huidige gedrag om tot duurzame oplossingen te komen. Ze benadrukken dat quick fixes onderdeel moeten zijn van een groter geheel en dat het belangrijk is om op zoek te gaan naar de onderliggende oorzaken van problemen.
Gemaakt door: Behavior Boost Eerste aflevering: 17-04-2024
De podcast Gedrag van Alledag heeft in totaal 30 afleveringen
Maker: Behavior Boost Datum: 17-06-2024
Maker: Behavior Boost Datum: 13-07-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.