Aflevering 7. Energiemarkten, Batterijen En Motorvermogens

· Aflevering van de podcast: Elektrische Vrachtwagen.nl Podcast

In deze aflevering ga ik in gesprek met Mayk Thewessen. Hij studeerde aan de universiteit van Eindhoven en behaalde daar zijn master in Electrical Engineering. Tegenwoordig is hij werkzaam voor Lightyear en doet hij onderzoek naar de energiemarkten en de invloed van vehicle 2 grid op die energiemarkten. Maar omdat Mayk ook een achtergrond heeft in electrical engineering, kunnen we het niet laten om ook elektrische aandrijflijnen te bespreken. Want waarom heeft Tesla een eTruck gebouwd met meer dan 1.000pk? De grafiek met toekomstige energieprijzen vind je hier: https://twitter.com/Mayk_12/status/1608128673575493636 De Engie Market Prices app kun je hier downloaden: https://www.engie.nl/zakelijk/product-advies/marketdesk/marketprices-app Actuele Day-Ahead prijzen (EPEX spot) vind je hier: https://www.epexspot.com/en/market-data?market_area=NL&trading_date=2023-01-12&delivery_date=2023-01-13&underlying_year=&modality=Auction&sub_modality=DayAhead&technology=&product=60&data_mode=graph&period=&production_period= Actuele onbalans-prijzen vind je hier: https://services.tenergy.nl/public.aspx/actualimbalanceprices Vragen of opmerkingen naar aanleiding van de podcast? Je bereikt me het makkelijkste via LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/johnnynijenhuiselektrischevrachtwagen/

Speelgoedwinkel
Elektrische Vrachtwagen.nl Podcast

Elektrische Vrachtwagen.nl Podcast

Gemaakt door: Johnny Nijenhuis Eerste aflevering: 10-11-2022

De podcast Elektrische Vrachtwagen.nl Podcast heeft in totaal 16 afleveringen

Vorige aflevering

Soortgelijke podcasts

Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.

7. Energiemarkten, batterijen en motorvermogens

Elektrische Vrachtwagen.nl Podcast · 12-01-2023

00:00 01:11:49