00:00-03:30 - Inleiding van het onderwerp METAVERSE Waarom is het noodzakelijk dat we de METAVERSE bespreken? Omdat veel grote techbedrijven zich storten op de ontwikkeling van technologie waarmee gebruikers zich in dit nieuwe landschap ...
Don’t be a penguin! Over positioneren: het fundament van succesvolle marketing. In ‘Don’t be a penguin’ duiken Merkelijkheid oprichters Ties Morskate, Tal Gonen en onafhankelijk presentator Bob Morskate in de wereld van het positioneren. Met meer dan twaalf jaar ervaring op dit vlak zien Ties en Tal dagelijks wat er mis gaat als bedrijven en personen zich in de markt proberen te zetten. In deze video-podcastserie gaan zij in gesprek met elkaar over aansprekende positioneringscases van bekende bedrijven wereldwijd en trekken, aan de hand hiervan, lessen voor de luisteraars.
00:00-03:30 - Inleiding van het onderwerp METAVERSE Waarom is het noodzakelijk dat we de METAVERSE bespreken? Omdat veel grote techbedrijven zich storten op de ontwikkeling van technologie waarmee gebruikers zich in dit nieuwe landschap ...
Geven we volgend jaar nog steeds 1500 euro uit aan de nieuwste Iphone? Is het merk Apple nog wel het bedrijf dat we ooit kenden? En kan dit bedrijf, wat qua omzet groter is dan India, haar nummer 1 positie in de wereld behouden? 00:00-1: ...
Van Fatbikegangs tot makelaars op VanMoofs of Cowboys en yuppenmoeders op Urban Arrows: e-bikes zijn inmiddels gemeengoed in het straatbeeld. Waar komen ze toch vandaan en hoe positioneren deze nieuwe merken zich? 00:00-02:10: Introd ...
Iedereen werkt tegenwoordig aan een ‘persoonlijk merk’ en overal om ons heen worden we geraakt door influencers die van hun persoonlijke merk een business maken. Wij vinden het hoog tijd om in deze SPECIAL aandacht te vestigen op het fenom ...
Ze komen uit extreem zwaar weer, gingen in de afgelopen jaren bijna kopje onder, maar lijken nu terug te zijn: HEMA. Maar is dat zo? 00:00-02:34 - Introductie We hangen rookworsten aan ons scherm en blikken vooruit op wat we gaan doen. ...
De afgelopen weken hadden 1 op de 3 Nederlanders te maken met dit bedrijf: ODIDO. Wie zijn ze, waarom zijn ze er nu en welk verschil gaan ze maken? Wij bespreken de positionering van dit nieuwe, oude merk. 00:00-01:24: Introductie Wat g ...
Bij een nieuwe SuitSupply campagne is het bijna altijd raak; er ontstaat ophef. Van naakte vrouwen tot zoenende mannen, oprichter Fokke de Jong legt de vingers telkens op de zere plek. Maar waarom doet hij dit? Wat brengt het zijn merk? We ...
Het wereldberoemde Philips lijkt nooit meer positief in het nieuws te komen. De licht tak is afgesplitst en onlangs verkocht het de onderdelen die verantwoordelijk waren voor de laatste bekende producten onder het Philips merk. Hoe heeft h ...
Sinds de jaren 40 van de vorige eeuw is MacDonald's bezig met het veroveren van de fastfood wereld en niet zonder succes. Ze hebben vestigingen op de meest verborgen plekken in de wereld en voeden dagelijks meer dan 60 miljoen monden. ...
We zijn gewend dat energiemaatschappijen het niet zo voor hebben met ons klimaat, maar wij bespreken vandaag de positionering van een partij waar we met z'n allen een voorbeeld aan mogen nemen. Wat doen ze goed? 00:00 - Introductie &a ...
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.