Naar de LIDL! Doe jij dat? Of blijf je er liever weg? Wij bespreken vandaag de positionering van deze Duitse topsupermarkt, wat onderdeel is van de Schwarz Group. Lidl heeft de afgelopen jaren een toppositie in het landschap verworven en is bij uitstek de grootste supermarkt van Europa. Wij kijken naar de successen van LIDL, maar ook naar de verborgen strategieën en de manieren hoe we als consument voor de gek worden gehouden. Wist jij dat die graaibakken met klusspullen in de LIDL, op het internet, de 'Aisle of shame' heet? Nee? Nou, in aanloop naar deze podcast hebben we ook alledrie wat meegenomen van deze plek. Niet ons beste moment.... Wij kijken naar de marketingstrategie van LIDL en bespreken wat jij als luisteraar kan leren van deze positionering. Ook vragen wij ons hardop af wat de toekomstplannen van LIDL zijn en hoe zij zo goedkoop kunnen blijven produceren en verkopen. Heeft het alleen te maken met schaalvoordelen of zit er eigenlijk een hele slinkse visie achter dit merk? Verder Heb je suggesties voor thema's of vragen voor Ties en Tal over marketing en positioneren? Stuur ze naar dontbeapenguin@merkelijkheid.com of laat een berichtje of comment achter waar je kijkt of luistert. Moet het korter maar ook leuk? Kijk op TIKTOK: @merkelijkheid Of check onze kanaalpagina voor de nieuwste shorts over de meest uiteenlopende merken! Dank voor het kijken en tot de volgende!
Gemaakt door: Merkelijkheid Eerste aflevering: 05-03-2023
De podcast Don't be a penguin heeft in totaal 39 afleveringen
Maker: Merkelijkheid Datum: 14-03-2024
Maker: Merkelijkheid Datum: 11-04-2024
Disclaimer: De podcast (artwork) is geembed op deze pagina en is het eigendom van de eigenaar/ maker van de podcast. Deze is niet op enige wijze geaffilieeerd met Online-Radio.nl. Voor reclamering dient u zich te wenden tot de eigenaar/ maker van deze podcast.